| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: АЗЛК - Москвич  (Прочетена 22840 пъти)

0 Потреб. и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #45 -: 03 Септември, 2018, 08:34:10 »
Четох, четох....докривя ми и реших да напиша
Колеги, без да се обиждаме, но да ви кажа честно, повечето проблеми от Москвич, са предимно и само от неговия собственик. По онова време трудно се стигаше до читав майстор в сервиз или на частно у дома в гаража.
И всичко бе в ръцете на водача на Москвич-а.
Баща ми имаше 408 около 22 години!!!
Бях на 15-16 години когато взех поддръжката на колата в свои ръце. И ооо... "чудо" и ръчна спирачка имаше, и барабаните не грееха, и 120км/ч вдигаше, и нищо по двигателя не прегряваше!
Обаче - искаше четене - имаше към него зелена книга с твърди корици за обслужване и ремонт. Всичко съм правил по нея. Включително и цялостен основен ремонт - поради прегряване. Всъщност, това бе и повода аз да се захвана с ремонта на колата. Причините се оказаха банални - запушен радиатор и липса на дифузьор около перката за охлаждане.
За всичките 22 години само веднъж ни е оставял на пътя. В гората излезна долния шарния. Беше паднала гайкатаДо сега не знам как...уж със шплент отгоре. Та в заключение - на който му се е занимавало и е имал необходимите навици, умения и условия- и колата му е била в що годе добро състояние. Това са моите наблюдения от онези /ученически/ за мен години
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен slavi

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1201
  • Населено място: Ботевград
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #46 -: 03 Септември, 2018, 12:10:33 »
То и аз четох, четох пък реших и аз да се изкажа. Вече всеки в България (най-вече мъжете) разбира от автомобили, футбол и политика. И при разни спорове се получава такъв тюрлю гювеч от мнения, както и в досегашната дискусия. Всеки е с пристрастията си, вкл. и политическите такива!
Накратко, всичко ми заприлича на онази глупава анкета кой е бил по-добър, Гунди или Стоичков!? Просто да се сравняват неща правени в различно време, при различни условия и т.н. е глупаво! Е, има си хора които спорят така, заради спора, или по-точно за спорт.
Може да се каже, като че ли pansim е най-близо до моите разбирания...
0888981645, 072365106

Неактивен lampamp

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 405
  • Населено място: Стражица
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #47 -: 03 Септември, 2018, 13:36:09 »
И това го има. Има и много които искат да карат без ремонти (важи и за западните коли, като му се счупи нещо е боклук колата автоматично). Проблемите със накрайниците и тампоните например често от калпави части, важи и за ремонтните комплекти по спирачките.Което се е уцелило читаво не е създавало проблеми(например буталата на 21412когато смених с разградски, след 150000км отварях за гарнитура така си не бяха мръднали ризите,нито имаше нагари нито гореше масло)
За ръчната си трябва и настройка,не само да цопнеш накладките и готово. А какви двигатели съм виждал с 1 пръст нагар и клей не можеш да видиш пружините на клапаните и гайките на главата, как да деяни това нещо.. Дали му е сменяно масло според вас. На нашия така си беше бял двигателя отвътре.
 Особенно в последно време много менте части. Колата не е виновна,че им слагаш калпави части и не се обслужва навреме и правилно.
Имаха си типични болежки.
За всичките години със осмака сме нямали такива ядове, че да идват да ни прибират други. С 21412 когато се сцепи касетата на диференциала и падна полуоската са ни теглили.
От както съм взел книжка и почнах да го карам,  винаги съм го подържал на ниво,но просто позагни на кофти места и не си струваше играта...

Така  ме е яд още за един 407 до нашия блок на 50 000км го продадоха за 150 лв.. Преди 2 години. Даже не съм знаел, че в тоя гараж има кола... Взе го един тъпанар, нито го кара нито го продава така си седи в една трева и е почнал да се поразнибитва. А можеше да е в движение сега...
« Последна редакция: 03 Септември, 2018, 14:01:40 от lampamp »

Неактивен Методи Кръстанов

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 1
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #48 -: 03 Септември, 2018, 17:05:13 »
Сигурно само аз от целия форум карам ежедневно москвич и то в софийското голямо село с неговите задръствания. Имам около 380000км. зад волана само на москвич така че се смятам за доста компетентен. И в момента карам москвич, правя го вече от 14 години. На ден минавам в София 50 км, плюс 50 км. по път без светофари, тоест към 100км. дневно общо. Не доумявам като кажат - москвича се троши постоянно, харчи много, нищо не става от него. Първо като чуят москвич хората се сещат за СССР и съответно идва делбата русофили русофоби. Поради това хора с такива наклонности не трябва изобщо да коментират, нито едните нито другите. Москвич е една от най добрите коли за цената си. Да не говорим че вече са по на над 40 години. Къде видяхте друга кола която да издържи в България 40 години ? Обичам си страната ама българина си е мърляч и освен това повечето по него време нищо не са разбирали. Колко москвича са подържани в сервиз от хора които знаят какво правят ? Но иначе всеки българин вика - ами правих го ама пак се чупи. Естествено че ще се чупи защото повечето не знаят какво правят а още по малкото пък поддържат колите си. Моя баща имаше 20 години москвич,  да баща ми е, ама почти нищо не му разбираше. Не казвам че аз в началото разбирах, но после се научих и москвича вече нямаше проблеми. Да не говорим че баща ми както и повечето българи караха москвичите с М10Д масло при това наливно което и за панти не става даже. Това да сменяват масло на скорости и диференциал - абсурт. Прегрявал бил - всички изхвърлят термостата ама кои да се сети че като няма термостат водата минава през малкия кръг и прегряването е сигурно /това за 2140 с долен термостат/. А пък това антифриз - пълен абсурд - само вода и после котления камък в двигателя и прегряването е в кърпа вързано. Да се сменява спирачна течност - повечето собственици по онова време даже не са знаели какво е това и сипват каквото намерят. Ама кой да се сети че някой спирачни течности не са подходящи и разлагат гумичките и после почват течовете. Цапа свещи - разбира се почва се поголовно отвиване и чистене на свещи и ест. прецакани резби в главата. Кой да се сети че най вероятно причината е в малкия  и единствен кондензатор в цялата кола. Чупи скорости - кой ти е чувал за регулиране на съединителя и смяна на маслото. Делкото се разбивало - тук съм съгласен, делкото е добре измислено но некачествено изработено и всъщност делкото е основната причина за лоша работа на двигателя а и оттам за всички псувни. Москвича е една от най идиото устойчивите коли наред с голф 2 и мерцедес 124. Не ги сравнявам, това са коли от различни епохи но и трите държат на тормоз. Харчел бил много - по времето когато е правен бензина е бил без пари, изливали са го в реките само и само да отчетат машино смена защото никой не го е купувал. Не вдигал много  - моята средна скорост като карам москвич е 120 км. в час, казвам средна. Напълно достатъчно, с по голяма скорост ставаш убиец, защото ще пребиеш не само себе си ами и други на пътя. Возията му е напълно прилична, не е лимузина естествено, това е народна кола която всеки е можел да си позволи. Не ставал за дълъг преход - имам 1300 км изминати за един ден с ловешки москвич. За гниенето - средно  без подръжка на купето на  около 70000км. избива ръжда или изгниват задните вежди и долната част на задните калници. На около 120000км. започват да гният прагове дъна и греди. На около 170000км. вече има сериозни поражения по гредите праговете и дъната. Към 200 000км. целия москвич е за кърпене или направо за хвърляне. Но това е ако не се подържа и се кара зимата. Но москвича по принцип е изчислен за около 100000км. пробег, за цената си толкоз и после ремонт. Например на 408 по книга първия основен ремонт е на 100 000км. Какво повече да искаме от тези коли ? Като се замисля мой москвич до сега в сервиз не е влизал. А сега кажете Вашите коли само за тази година колко пъти бяха в сервиз и колко пари дадохте за майстори и части ? Да не говоря че качеството на резервните части е под всякаква критика и че в Ловеч в завода всеки работник е гледал да отбива номера. Да не говорим че е имало и много цигани работници в завода. Из москвич средите даже се говори че в Ловеч умишлено са излагали ламарините да ръждясат защото боята после хващала по хубаво и не се съмнявам че е истина. Какво да искаме повече от кола правена от мърлячи, в това число слагам и руснаците защото и те са мърлячи ? Иначе като замисъл за мен е повече от добре просто е сглобена калпаво и с калпави части. Например ако немци правеха и сглабяха москвич - ето това щеше да е вечната кола. За колегата които писа че му е отказал сервоусилвателя на волана - такова животно няма, предполагам че е имал предвид сервото на спирачките. Ами да, дава дефекти, но то е по английски лиценз и като цяло замисъла му не става за нищо. Зъбчатката на скоростомера се задвижва от вторичния вал на скоростната кутия, коляновия вал няма нищо общо. И освен това за да се получи радиален луфт на коляновия вал не знам през какви мъки трябва да мине тоя двигател. Ако има ремарке се получава аксиален луфт но той води само до промяна на оборотите при изключен съединител. Тъй че пак опираме до подръжката на колата от човек които знае какво прави, а не пред блока собствениците да лежат по цял ден и да псуват защото не знаят какъв е проблема :) За счупена кобилица на клапан при нормална експлоатация не съм чувал. Само ако се вкара в оборот. Имам приятели с турбо надув на москвичов двигател и те редовно чупят кобилици но там оборотите са двойни от обикновенните. Мога и още много да пиша ама стана много дълго.........

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #49 -: 03 Септември, 2018, 19:31:36 »
Г-н Кръстанов, на 99% съм съгласен с Вас. С едно малко НО...
Ако говорим за 408 като модел, то си имаха проблеми със скоростната кутия. Чисто конструктивни.
Например вместо семеринг, на първичния вал от към съединителя е направена маслогонна резба. Уплътнението става за сметка на въртенето на вала, но какво се случва като спре колата...капка. Задължително. И така ден след ден, ако не се следи нивото...ясно какво става с кутията.
Второ, пак тази кутия :D - блок зъбчатката лагерува на иглени лагери върху ос, която /ос/ в задния край от към опашката на кутията е просто фиксирана с една метална пластина с малко болтче. Леко износване на иглените лагери или /и/ оста и се получава аксиално усилие, което измества /изкривява/ фиксиращата пластина и започва теч на масло с всички последици. На 412 /или 2140/вече там бе по-различен капака на опашката и покриваше въпросното недоразумение...
За бензиновата помпа, поставена точно под изпускателния колектор пък е излишно да се говори. Редовно прегряваше платното и до там. Лечението - електрическа помпа от парно на ЗАЗ. Години без проблеми...
Хайде че се отп;леснах и аз... :D
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен Private

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 34
  • Населено място: София
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #50 -: 04 Септември, 2018, 02:48:53 »
Познавам хора, които караха москвичи. Един от тях е инженер и казва, че да караш москвич е философия и начин на живот.
В казармата имаше длъжност "механик-водач". Като за Москвичите е мислена. :D

Още нещо за онова време:

"УАЗ-469 - конструиран по времето, когато мъжете не си бръснеха краката". :D
-= All our life, we are beta testers =-

Неактивен Методи Кръстанов

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 1
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #51 -: 04 Септември, 2018, 08:32:12 »
Г-н Кръстанов, на 99% съм съгласен с Вас. С едно малко НО...
Ако говорим за 408 като модел, то си имаха проблеми със скоростната кутия. Чисто конструктивни.
Например вместо семеринг, на първичния вал от към съединителя е направена маслогонна резба. Уплътнението става за сметка на въртенето на вала, но какво се случва като спре колата...капка. Задължително. И така ден след ден, ако не се следи нивото...ясно какво става с кутията.
Второ, пак тази кутия :D - блок зъбчатката лагерува на иглени лагери върху ос, която /ос/ в задния край от към опашката на кутията е просто фиксирана с една метална пластина с малко болтче. Леко износване на иглените лагери или /и/ оста и се получава аксиално усилие, което измества /изкривява/ фиксиращата пластина и започва теч на масло с всички последици. На 412 /или 2140/вече там бе по-различен капака на опашката и покриваше въпросното недоразумение...
За бензиновата помпа, поставена точно под изпускателния колектор пък е излишно да се говори. Редовно прегряваше платното и до там. Лечението - електрическа помпа от парно на ЗАЗ. Години без проблеми...
Хайде че се отп;леснах и аз... :D


О, аз далеч не казвам че москвичите са перфектни. Имат си и доста минуси. Няма осмак които да не капе, то това си му е чара :) Но пък маслото в скоростната кутия се следи елементарно - има си отвор в тунела и масло измерителна пръчка, пробката също е отгоре и се долива масло за не повече от пет минути без да трябва подемник или специални инструменти. Все пак по него време руснаците са давали всичко за разработка на оръжия, тежка индустрия и т.н. Автомобилостроенето е било каквото остане за него и въпреки това смятам че замисъла на москвича като цяло е на доста добро ниво. Куца му чисто физическата изработка и сглобяване, особено на ловешките, ама за това сме си виновни ние и никой друг. Блока на 408 в по голямата  си част е от довоенния опел кадет, така че решението помпата да е там е немско. Макар че руснаците му правят редица подобрения. И всъщност помпата загрява само ако колата види зор в задръстване каквито едно време не е имало, така че този проблем сигурно не се е проявявал по време на производството на 408. Ел. системата му е с динамо, което не зарежда на празен ход. Това гледано в днешно време е сериозен минус защото някое задръстване и акумулатора умира на фарове. Но едно време не имало такива задръствания и трафик. Гледано от днешно време осмака отива почти най назад в класацията, но за времето си е била модерна кола с хубава возия. 2140 с характеристиките си все още държи на днешно време и се равнява на някоя малолитражна нова кола да речем, макар че вече няма 2140 под 30години. Последния 2140 слиза от конвейра през 1988г. За Алекото не говоря, за мен не е сполучлив нито като замисъл, нито като изпълнение и аз не го харесвам.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #52 -: 04 Септември, 2018, 09:43:26 »
Осмак който не капе беше нашия...ама след сериозна подготовка от моя страна. Всъщност, капките от двигателя са заради формата на картера. Тя няма равна повърхност както на 412 или Лада.
А тези полумесеци около основните лагери на коляновия вал, успях да ги уплътня едва с появата на силикон. :D
Ама ...спомени.
С осмака си носех инструмент, макар че много рядко ми се е налагало да правя нещо по пътя. Преди казармата с една мома, обиколихме Черноморието /около 2000км/ и само поглеждах антифриза и маслото.
Сега в колата нямам даже отвертка...ама и смисъл няма да имам. Сегашните коли ако угаснат на пътя си до там. Няма оправяне с тел и канап :D :D :D
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен rosen_36a

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 39
  • Населено място: Кюстендил
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #53 -: 06 Септември, 2018, 17:55:58 »

Неактивен chav_chav

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 630
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #54 -: 06 Септември, 2018, 21:08:46 »
Колеги,благодаря ви за обективността!Стигам до извода ,че тия автомобили са били от вашата младост и за това ви са скъпи спомените.Аз не съм джендър и либерал,даже до преди доста години имах партийна книжка.Не съм русофоб!Но истината за моя сблъсък с тая недомислица  е такава.Разбира се ,че на няколко партиди излизаше и по едно свястно и ако сте имали късмета да попаднете на такова ,ще го хвалите разбира се!Чупнето на кобилички и невъзможността да се направи регулировка по белезите не бе от лошо поддържане.Сменял съм маслото точно на време.Имам един вуйчо.Професията му беше като на Стефан Данаилов в " Дами канят".И той тогава много се чудеше какво е това изпълнение.Той ме снабди с комплект кобилички.Тогава снабдяването с части си беше изкуство.И тогава имаше простотийки и сега има.Явно сме орисани никога да не видим нормална държава.!

Неактивен FAMICOM_87

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 964
  • Населено място: София
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #55 -: 30 Октомври, 2018, 11:54:16 »

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |