До къде трябва да стига, отговаря на въпроса. Тоест въпроса е реторичен.
Състоянието, до което трябва да стигне една реставрация се определя от Крайната цел, която се търси от реставряцията а тя се задава с отговор на въпроса" до къде трябва да стига".
И, за да не се въртим в едни безкрайни филосовски кръгчета ще го обясня простичко.
Като започваш дадена реставрация, тя се започва не самоцелно, ами с оглед да се постигне дадена цел.
Та отговора на въпроса "до къде" , е целта до която трябва да се стигне и какви ограничения поставя тази цел.
Например:
Вие сте майстор- реставратор , и ви се дава Приемник "Христо Ботев",
1. от Националния Исторически музей, да бъде реставриран в оригинален вид, за да участва в конкретна изложба.
При тази цел ограниченията са: Изряден, напълно автентичен и комплектен външен вид , срок на изпълнение и ограничен бюджет.
Най ефективната стратегия за срока на изпълнение се избира при горните други ограничения, както следва.
-- Работоспособността на апарата, няма никакво значение, понеже само ще се гледа на изложба, Тоест - никакъв ремонт по електрониката не е нужен.
-- Автентичния външен вид на апарата има най- голямо значение, тоест ако се налага смяна на фурнир, то трябва да бъде използван същия фурнир като оригиналния- същата шарка и кръпки по фурнира не са допустими защото не се правят фабрично, Лаковото покритие също трябва да Изглежда както е изглеждало оригиналното- когато е било ново.
Тук Постигането на автентичността със съвременни лакове и фурнири е позволено, при положение, че постигат абсолютно идентичен външен вид с оригиналния, пестят време и средства.
Замяната на изгнили носещи дървени детайли по кутията, ако не са видими също е напълно приемливо стига да бъдат визуално състарени до нивото на останалата здрава чат от кутията ида не са забележими на външен вид, но да изпълняват функцията си на здрава основа за електрониката и фурнира.
2. от частен колекционер, да бъде възстановен в напълно автентично Визуално и работно състояние с цел замяна на апрата като повтарящ се с друг колекционер, за напълно автентичени работещ апарат.
При тази цел ограниченията са: Използване само на NOS елементи и технологии в реставрацията, даден срок за изпълнение, предварително уговорен достъчен бюджет за оригинални части, елементи, материали и труд.
Най-ефективната стратегия за срока на изпълнение се избира при горните други ограничения, както следва.
-- Пълна Реставрация и настройка на електрониката само с NOS оригинални елементи абсолютно еднакви и неразличими от останалите здрави в приемника, включително и състаряване външния вид на новите спойки .
-- Използване на Оригинални лакове за кутията, ако се нуждае от прелакиране- Шеллак например.
-- Използване на Естествен фурнир със същата шарка ако има проблеми по оригиналния, тук също кърпежи на фурнира са немислими.
-- Кърпене на Дървенията на кутията е немислимо - губи се автентичността. В това състояние всички носещи елементи, които са нестабилни, чупливи- от влага или заразени с дървояд се напояват с химикали срещу дървояд или за подсилване на здравината, но НЕ се подменят- остават автентични на 100%.
-- Пясъкоструйка/електролиза и полиране на шасито ако се налага премахване на дълбока ръжда. Боядисването на шаси тук е немисилимо.
3. за ваша лична употреба , да стане , част от вашата лична колекция и да си го слушате всеки ден.
При тази цел Ограниченията са: Добър външен вид, Ниска цена на реставрацията,Работоспособност. Чистота- да можете да го сложите при другите 30 приемника в спалнята ви и евентуално жена ви да ви изгони от къщата след това.
-- Реставрация на електрониката С Нови елементи- щото са по-евтини и ще карат по-дълго, дали ще ги вграждате в корпусите на старите, е въпрос на вкус и нерви, понеже работите без за пари.
-- Възстановяване на Изгибени врътки и елемнти е възможно по модерни начини,Отливки изрезки и какво ли не
-- Фурнироване, с кръпки с нов, с различен фурнир- както ви е кеф.
- Изработване на Цели кутии ако старата не ви харесва също - без ограничения
--