Здравейте, въпроса ми е как настройвате скоростта на лентата на касетофона? Четох че имало тестови касети и с уред се измерва звуковата честота. Аз ги настройвам със секундарник, като засичам определена част от някоя песен, около 4-5 мин., записана на касетофон с точна скорост, и по нея сравнявам за същото време на настройвания касетофон. Има ли други методи за настройка, щото на ухо трудно се постига точната скорост. Скоростта може да се измени при разхлабен ремък, както и от износване на четките и колектора на мотора. За да се удължи живота на мотора и да няма изкривявания в скоростта, не трябва да се слага стегнат ремък, а толкова, че при въртенето на маховика, по дължината на ремъка да има леко потреперване, което да не предава вибрациите от мотора към маховика и да се запази инерцията му. Под вибриращата част на ремъка се залепват дунапренчета, които да поемат вибрациите. При по-стегнат ремък такива трептения няма и те се предават върху маховика и се чуват при по-бавна песен. Затова ремъка трябва да е колкото се може по-отпуснат, но не прекалено за да не влачи, както и натягащото колелце да не го изпъва много за да има гладък звук, без изкривявания. Втулката на маховика не трябва да се смазва с грес, а с фино машинно масло, щото греста се спича и износва водещия вал. Ако на вала има две хоризонтални ивици, на мястото на втулката, той трябва да се смени. След като се направи всичко това и скоростта още е ниска, тогава трябва да се настрои от тримера от задния капак на мотора, но при двускоростните мотори, той е външен и в дупката не трябва да се бърка. Не забравяйте, при повечето музикални албуми които се продават на касета прекарват лентата между колелцето и лостчето, което е неправилно и лентата се отпуска и не се опъва равномерно и също се отразява на скоростта и не прилепва равномерно към главата. Затова лентата трябва да се прекара зад лостчето и да се трие в него.