Привет на всички...
Преди време имах проблеми с на братовчеда моторетката и бях пуснал тема. Цапаше свещите.
Проблема се реши като се мина на по-съвременно запалване (чукчетата и кондензатори заминаха)
След като това се оправи тои почна да си го кара и до он'я ден проблеми нямаше.
Сега обаче има проблем със зареждането на батерията.
Мотора е Сузуки GS 750 от 1977-ма (или 78-ма)
Генератора е трифазен, след него има трифазен изправител, има и регулатор които е вързан само към едната фаза и маса.
Също така докато се кара без пуснат фар, работят само 2 фази, като се пусне фара същото копче "връзва" и третата фаза към изправителя (това м-у другото го пиша само)
Проблема е, че не зарежда адекватно акумулатора, трябва да се форсира много за да дигне 12,8 волта (примерно).
Разкачих всичко и почнах да измервам.
М-у кабелите на разкачения генератор при някакви средни обороти (няма оборотомер) имам 40-50 волта променливо напрежение което е ок.
След това се "преместих" да измервам изправителя (пак да кажа че не е изправител и регулатор в един корпус а е само изправител) и тук вече имаше проблем. Реално са 6 диода и при измерването единия го няма никакъв.
Сега чуденето е може ли временно да се закърпи положението докато доиде новата част, да се постави на радиатор някакъв трифазен грец примерно SKBPC3516 или нещо такова!?
Аз ще му предложа да се сложи и модерен мосфет изправител и регулатор които е в един корпус ама това ще е по-натам евентуално.Идеята ми е, че в момента при високи обороти на двигателя, регулатора буквално дава на късо генератора за да регулира напрежението, а новия регулатор работи на друг принцип.Но това не е по темата...