Това радио е семейна реликва. Предава се от поколение на поколение в семейството. За радост в семейството е имало радиотехник който го ремонтирал преди около 30-40г. За съжаление човека е починал отдавна. Не е могъл да намери лампа и е поставил този селенов стълб и допълнителен електролит като е премахнал "П образния филтър" което се вижда от снимките. Впоследствие му възстанових филтъра по схемата. Разпробил е тези дупки от пред (малко неграмотно защото се вижда как ги е очертавал) поставил вътре някакъв изходен трансформатор и високоговорител, и понеже не е могъл да побере вътре високоговорителя смачкал с чук в края една от алуминиевите кутии в която има чудна механика, много красива въртяща се бобина за обратната връзка. Високоговорителя беше свален. Намерих му малко високоговорителче SONI (което издържа теста от 6 високоговорителя по качество на звука). залепих го от вътре с горещ силикон. Дупките от пред ще останат за да излиза звука. От горе двете дупки на които се е държал пакета, ползвах едната да монтирам отвътре върху гумена основа миниатюрна платка с трансформаторче и компенсационен стабилизатор за захранване на УКВ блока. Другия отвор от горе ще се закрие. УКВ блока е монтиран от вътрешната страна на металния заден капак като е разпробита само една дупка за да излезе оста на въздушния кондензатор на която е монтирано оргиналното колело. Ето някой интересни неща от ремонта на радиото. Крайната лампа е в единия край на шасито а в другия край в специална метална кутия приличаща на контйнер са монтирани обслужващите я блок кондензатори. Захранващия блок е много рядко срещан прерових много схеми за да открия подобна но не открих схема в която изправителката е "обърната" и включена в минусовата верига.
Схемата е с полуавтоматично преднапрежение. Друга особеност: пада на напрежение върху първичната намотка по принцип трябва да бъде около 30V но в случая имаше само 3V Отначало помислих че е монтиран неподходящ изходен трансформатор но когато погледнах лампата в каталога се оказа че мощността е само 0.7W. Както виждате от схемата предусилвателките се захранват с 15 и 30V. Друга особеност изключително сложната механика за превключване и настройка на бобините. Като дойде при мен следващия път ще я снимам и разучавам. Тогава ще излея асвалта от контейнера и ще сложа вътре кондензаторите и отново ще ги залея.