Как да няма имобилайзер като е заключен? Как мога да го тествам? виждам че има обратни връзки от мотора към контролера. Мисля че това са хол-датчици може и "CTL" да са. Виж какво пише в нета: Един си е загубил ключа и му се е наложило да сменява целия контролер с китайски. В момента е включена някаква вибро аларма. Ето малко повече данни: ТЕХНОЛОГИЯ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ СКУТЕРИ
Електродвигател:
Това е безколекторен електродвигател с мощност 3 киловата, който се използва за задвижване на мотопеди
Всички модели електрически мотопеди, предлагани от нашата фирма, се задвижват от постояннотоков безколекторен електродвигател. Двигателят разполага с мощност от 3 kW, като по този начин се гарантира бързо ускорение и безпроблемно преминаване през различни терени. Този тип безколекторни електромотори се характеризират с високо КПД (около 86%), което спомага за икономичността на скутера. Разположението на 13-инчовия двигател е в задната джанта, което изключва необходимостта от други компоненти по задвижването като например ремък, скоростна кутия, верига и т.н. Едно от свойствата на електродвигателите е, че гарантират постоянен въртящ момент в целия диапазон на обороти. Благодарение на този тип конструкция и характеристиките на електродвигателите, се намалява броя на частите, които се износват и подлежат на поддръжка.
Управлението на скутера се осъществява с помощта на този контролер
Контролер:
Електродвигателят се управлява от дигитален микропроцесорен контролер, който е проектиран специално за нуждите на електрическия скутер. Освен за управлението, контролерът се грижи за сигурността на двигателя и останалите компоненти. Той предпазва двигателя и батериите от нисък/ висок волтаж, прегряване, високи натоварвания, блокиране и други неблагоприятни фактори, които биха оказали влияние върху тяхната работа. Високата му ефективност - КПД (>=83%) допринася за икономичността на електрическия мотопед. Благодарение на неговата работа се постига по-добър комфорт при возене, ниско ниво на шум и вибрации от двигателя.
Батерии:
За задвижването на електрическите скутери се използват тягови акумулатори като източник на елктроенергия
Всички модели електрически скутери, предлагани от нашата фирма, използват силиконови (силициеви) тягови акумулатори. Това е сравнително нова технология, при която електролитът е сгъстен под формата на гел, чрез добавяне на силициев двуокис (SiO2) към течния разтвор на акумулаторна сярна киселина (от тук идва и наименованието „силиконови“ или „силициеви“ батерии). Технологията дава възможност за получаване на много висок коефициент на мощност. Капацитетът им е с 1,75 пъти повече от на обикновените оловно-киселинни батерии в съотношение с теглото и могат да бъдат презареждани за по-кратко време. Друго важно предимство на геловите акумулатори е, че могат да работят в много голям температурен диапазон от -50°C до +70°C и да бъдат поставяни в различни положения. Животът им е около 400 цикъла на заряд/ разряд (повече за животът на акумулаторите можете да прочетете тук. При електрическите мотопеди, от серия MLY-A, използваме 4 броя силиконови акумулатори 12 V 40 Ah, които са свързани помежду си последователно, за да доставят необходимите 48 волта на двигателя. При електрическите скутери със сваляеми акумулатори от серията MSG-E, MSG-B се използват 8 бр. акумулатори 12 V 20 Ah. Във всяка пластмасова кутия са свързани последователно 4 бр. 12 V 20 Ah, а двете кутии се свързват успоредно помежду си, като по този начин се постигат 48 V 40 Ah