Колкото по-аналогова е дадена техника толкова по-хубава е. Това всеки музикант ще ти го каже. И под по-хубава разбирай по- адаптирана към слуха ни, понеже слушаме аналогово а не дигитално. Чуваме в килохерци а не в мегахерци. Та погледнато по правилния начин: герминиевите транзистори са по-добри от силицииевите, лампите са по-добри от германиевите транзистори, резонансното усилване е по-добро от електронното усилване, акустичното усилване е по-добро от всяка резонансна кутия и накрая на сълбицата от компромиси към идеално- Лили Иванова е по-добре да ти пее на ушенце отколкото да я слушаш на концерт заедно с други хора или поне когато е била 20 годишна де....
Истината тука е че, музиката и цялата музикална индустрия не еволюира към предоставяне на по-добър звук на слушателя а към предоставяне на какъвто и да било звук на повече слушатели, Това ще ти го потвърди всеки професионален музикант даже най-големите халтурници- чалгари, рапери и тн...
Та поради горните причини музикалните и озвучителни инструменти и апаратура даже били те и съвременни или най-съвременни дигитални с "Д" клас усилватели за концерти примерно, се настройват по ноти и октави- щото от най-аналоговото по-възприемчиво и благо за слуха няма. Ако Еволюцията на музикалната индустрия вървеше в правилната посока всички уреди за ззвук в момента нямаше да се настройват по аналоговата азбука на звука измислена и описана на слух.
Вземи който и да било НЧУ, като правиш ремонт изхода го настройваш със синусоида а не със квадратен сигнал, щото човешкия слух не се интересува колко прави са ъглите на квадратите а точно обратното, интересува се колко е точна формата на синусоидата. Ако почнеш да гониш THD се интересуваш от хармоници- чието измерване пак се основава на октавите и тн... Вижда се е еволюцията на звука и музиката като явление в нашето общество върви на обратно, поради целите на количеството вместо тези на качеството.
Просто сме си аналогови, а най хубавото на аналоговото е, че качеството му е толкоз високо, че дигиталното ще му диша праха поне още 1000годинки.
Та цитирания от теб ламповик е доста прав.
За да го обясня най просто, като достигнем момента, в който усилвателите и музикалните инструменти са биологични същества създадени от клетки и издават взички звуци, които трябва да издават от гласови кутии, тогава еволюцията на музиката ще е направила крачка, напред. Тоест докато Колоните ми вкъщи нямат уста и гърло ще издават по-лош звук от този, който издава реално певеца при изпълнението си, за това се ходи на концерти , на кабаре , на симфонични концерти, опера, слушат се птичките в парка и тн... Всичко останало е компромис с качеството, може да е забавен компромис ама е такъв.
Или пък може да сме го достигнали тоя момент преди 5-6 хиляди години и да сме го подминали, замисляли ли сте се какво са папагалите? Най-прост биологичен диктофон. А замисляли ли сте се какво са пойните птички- часовника с аларма който те буди сутрин- точно когато слънцето изгрее.
Някой дава ли си сметка, че е пълно с музикални биомашинки около нас с перфектно звук о-възпроизвеждане, просто до сега никой не се е сетил да накара синигер да пее дед-метъл, е това би било интересно да се чуе?