Форум за любителите на Стара електроника
Измервателна и тестова апаратура => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: rolling_heads в 26 Декември, 2015, 20:22:17
-
Здравейте,
Вече съм горд собственик на горепосочения лампомер.
Изказвам специални благодарности на Лъчо Минков и simeon_ivanov за транспорта.
Направих му профилактика, която включваше замяна два кондензатора С1 и С2+С3, за сега и почистване.
[attach=1]
[attach=2]
Предлагам и модифицирана от мен схема.
[attach=3]
Дойде време да се науча как се ползва лампомер.
реших да започна с нещо лесно AZ1
Ето и част от таблицата за измерване.
[attach=4]
Не мога да разбера какво значи написаното в осма колонка"abgegebene Gleichspan nungin Volt"
Как процедирам в момента:
1. превключвателя " Prüfschalter" е в положение "Röhren-Messung", което според мен значи "лампомер"
2.Heizung - отоплението е на 4 V
3.Belastungs widerstand - баластното съпротивление е на 2
4. anode анодното до дупка и досига 265V
5. превключвателя Vorprüfung е в положение "Röhrenmessung", което според мен значи "лампомер"
Отчитам аноден ток 100mA и на двата диода
Явно нещо не правя както трябва и се надявам да ми помогнете.
-
4,5,6 колонка: Einzustellen ist: Регулирате на/подавате следните настройки ( от врътките/галетните ключове по уреда- задаваш АC напрежение за отопление и за изправяне)
8 колонка Abgegebene gleichspannung in volt : Очаквано/Резултатно/изходно DC напрежение във Волтове
9 колонка Wervendung und art der rohre: Употреба и вид на лампата
Другите колонки предполагам са разбираеми.
За: AZ1
Трябва да зададеш според 4,5,6 колонки: 4в отопление, 2 позиция баласт, 300в АC
Като резултат според 8ма колонка трябва да получиш: 45ма при 200в DC
Според схемата може да подадеш грубо (Grob) 270vAC + още 30vAC финно(Fein) - да не са се изтрили маркировките?
На големия Prufschalter имаш точно задаване на 300v AC , защо не ползваш него , ами настройваш от долната вътка?
-
Не мога да разбера какво значи написаното в осма колонка"abgegebene Gleichspan nungin Volt"
Как процедирам в момента:
1. превключвателя " Prüfschalter" е в положение "Röhren-Messung", което според мен значи "лампомер"
2.Heizung - отоплението е на 4 V
3.Belastungs widerstand - баластното съпротивление е на 2
4. anode анодното до дупка и досига 265V
5. превключвателя Vorprüfung е в положение "Röhrenmessung", което според мен значи "лампомер"
Отчитам аноден ток 100mA и на двата диода
Явно нещо не правя както трябва и се надявам да ми помогнете.
анодното до дупка
- трябва да е на 300в, а не до дупка.
Според схемата Врътка "grob"(грубо) " до дупка дава 325vAC
Vorprüfung- Предварителен преглед
Röhrenmessung- Измерване на лампи
C6 и C4 , защо си ги оставил- електролити на тия години...?
R18 защо е махнат- без него губиш една позиция?
-
C6 и C4 , защо си ги оставил- електролити на тия години...?
Защото за сега са здрави и работят без проблеми.
R18 защо е махнат- без него губиш една позиция
Не е махнат, вграден е във волтметъра.
Анодното до дупка и не достига 300V
Vorprüfung- Предварителен преглед
Какво се гледа предварително?
Опитах се да меря ACH1 и изгорих лампата SL1 която беше 3.5V 1W. Не съм сигурен дали е оригинална и не намирам информация каква трябва да е.
-
анодното до дупка
- трябва да е на 300в, а не до дупка.
Според схемата Врътка "grob"(грубо) " до дупка дава 325vAC
Защо за кенотрона:
На големия Prufschalter имаш точно задаване на 300v AC , защо не ползваш него , ами настройваш от долната вътка?
-
Анодното до дупка и не достига 300V
Предполагам или електролитите не са толкова читави или Написаните напрежения са на празен ход.
Кенотрона може да ги натиска да потъват още ако е издухал, но завишеното анодно което си измерил ми говори, че Не трабва да го подаваш от врътките долу или ако го подаваш от тях -не до дупка, а по позициите от схемата( нарисувай ги с бял перманентен маркер отгоре, примерно)
Какво се гледа предварително?
Нямам идея, сигурно в упътването е оказано някава последователност- това са написали, просто ти го преведох.
-
Да не са му по припаднали неговите собствени кенотрони на уреда?
на 220в или на 240в си го настроил за мрежово, щото ако има припадък малко, от тука леко може да подпреш нагоре.
-
Остави сега електролитите на мира. Те и без това не играят в анодното.
Напрежението на празен ход надвишава 300V. с AZ1 кляка.
Според мен ключът за палатката е в написаното в осма колонка"abgegebene Gleichspan nungin Volt"
Има някаква особеност при мерене на диоди
Нямам идея, сигурно в упътването е оказано някава последователност
Имам упътване но е на немски и дума не схващам.Прикачвам го.
-
Скъпи колега- Пълна колекция от инфото за лампомера- 3тия резулат в гугъл + картите :
Безумно приятно написано ръководство за употреба.
http://www.jogis-roehrenbude.de/Roehren-Geschichtliches/Roe-Pruefer/Neuberger-WE252/Gebrauchsanweisung.pdf
Мернах в него е пише че ACH1 се мери по спец. наичн...
Карти
http://www.jogis-roehrenbude.de/Roehren-Geschichtliches/Roe-Pruefer/Neuberger-WE252/Tab_EU.pdf
http://www.jogis-roehrenbude.de/Roehren-Geschichtliches/Roe-Pruefer/Neuberger-WE252/Tab_US.pdf
http://www.jogis-roehrenbude.de/Roehren-Geschichtliches/Roe-Pruefer/Neuberger-WE252/Nachtrag.pdf
-
Ми аз същото съм прикачил, ама не отбирам от немски.
-
М, дам има процедури на работа с това. :batt:
Ровя да видя нещо за тая глимка ама за сега не намирам...
Може да седна да ти го преведа ама е безумно дълго. :D сега по нощите хич не ми се почва. :empathy2:
Утре ако не ме юрнат за нещо, ще гледам да го почна и като завъшвам абзац ще го качвам и така. :morning1:
СПоред ръководството за лампите пише че Чисто нови лампи могат да дават до 25% отгоре на фабричните стойности.
Пише че уреда е до 300В анодно, та това от схемата явно си е за схемата с надписаните галетни ключове а не за употреба. Тоест трабва да го заковеш на 300в С тия редки кенотрони дето ползва не знам.
-
Глимката е означена на схемата с GI е за проверка за късо между електродите на измерваната лампа,
или ти на всички лампички в цокъл Е10 ги наричаш глимка.
-
Да, прочетох и функцията - просто "глимка" я наричат оригинално немците в самото упътване, но не и дават стойността :D
-
Направи МНОГО хубава снимка на предния панел- без светкаваица в добре осветено помещение , за да мога да виждам надписите, тоест да разбера коя точно врътка и функция описвам/превеждам. ! Всички надписи и тези на цоклите трябва да мога да ги разчета, защото са описани по отделно и те.
-
Утре на светло ще направя снимка.
Нямам проблем с глимката а с лампата SL1 която беше 3.5V 1W. Не съм сигурен дали е оригинална и не намирам информация каква трябва да е.
-
За мерене на ИЗПРАВИТЕЛНИ лампи -
Prufschalter- врътката трябва да е на: Gleichrichter Messung
Записано е с "!" . Забранено е да се мери кенотрон на друга настройка :D
+ още няколко задължителни и фатално застрашаващи го ако бъдат сгрешени - настройки.... Бахти безумието.
Лавата бушонлампа - за решетки
Дясаната бушонлампа - за аноди
КАзано е, че трябва да са по 200ma или само анодната да е 200ма, ще го опиша точно при превода.
Не са дали напрежения. КАзва се, че за джобно фенерче лампи се ползват :D ??? ??? ??? ???
Работата с уреда е с изключителна и ненужна сложност с безумна последователност от процедури . Не препоръчвам даже да се гледа, преди да му преведа упътването, че ще вземе да нарушиш някоя поцедура ако не го гледаш в правилен ред. ...
-
Прикачвам два архива със снимки. дано са достатъчно ясни.
-
и втория
-
Чудни снимки. :bravo:
След вчерашното ми начално раздразнение, днес дочетох упътването до край и нещата се изясниха.
Защо работата с уреда е толкова сложна и изисква процедури, след като повечето лампомери са относително лесни за употреба и обезопасени от гл. Точка на измерваните лампи ?
Уреда НЕ е само лампомер. Това е комбиниран Уред- вид мултимер Динозавър :D :D :D:
-Капацитетомер
-Омметър
-Лампомер
- - Стандартен за ток и напрежения на Анод и Решетки( като типовете решетки се мерят по отделно и е възможно различно задаване на пред-напрежение за различните типове решетки едновременно И по отделно, с цел измерване състоянието на останалите при различни условия)
- - Измерител състоянието на отоплението и Възможност за задаване на коригирано отопление по напрежение и ток, при износване на отоплителната верига и неговото последващо измерване, с цел последващо прилагане на КОРЕКЦИЯ в схемата където ЩЕ се ползва съответната измервана лампа!!!
- - Измерител на състоянието на ВАКУМА в лампата!
- - Измерител на износването на катода!
-ХАРАКТЕРИОГРАФ. Е това ме шашна и ме хвърли в джаза. Предполагам е 1-во поколение характериограф за Лампи. Има описана процедура, при която с помощта на милиметрова хартия, можете да свалите ГРАФИЧНО Характеристиките на всяка измервана лампа!!! В зависимост от Свалените графики - вече може да се подбере за съответната и употреба !!!
Поради горната многофункционалност и за да бъде тя възможна конструкторите са жертвали безопасността на лампите и са наложили процедури за употреба .
Всички настройки се правят в ИЗКЛЮЧЕНО състояние на уреда.
С изключение на описаните по дадена процедура настройки като позиции на Галетните ключове, Всички останали -ТРЯБВА задължително да са в Нулева позиция или позицията, която е ОТНОСИТЕЛНО нулева според описанието на съответната галета( някои от тях нямат изключено състояние).
Уреда МОЖЕ да провери Собствените си кенотрони :o, един по един естествено. Това не ми е известно друг лампомер дали го умее.
Има списък с възможни проблеми с уреда и -решения за тях ако възникнат- един вид дебъгер.
Ако тоя Уред беше произведен днес , със сигурност за работата с него щеше да се предлага и курс на обучение.
Всички Надписи по предния панел ще ти ги преведа също на списък- да ги разпечаташ на лепенки, Защото с оригиналните е тотална обърквация за Немско НЕ говорещ човек.
Като за начало:
Лампите Се проверяват в Последователност от няколко теста.
Всички тестове се настройват на галетите на лампомера Предварително според това кой точно тест е и каква точно лампа се тества , при изключено състояние на уреда.
НЯКОИ от Изправителните лампи се тестват по различен начин , А масовите изправителни лампи по още по-различен.
Първия тест е - Предварителния тест. Той НЕ важи за изправителни лампи- кенотрони .
С написване на превода се захващам утре.
Днес ми беше края на пълното прочитане на текста , който е доста Технически специализиран , и съм сигурен че би накарал и професионален преводач да ползва речника колко и аз в случая, ако ли не и повече.
Хванах една грешка в описанието на една от процедурите, понеже сме технически форум все пак и съм технически грамотен :D. Тестването и ще оставя на собственика. :D
В описанието на Приложените аксесоари се споменават 3 резервни( подсигури теля - бушони предполагам), не ги видях на схемата дали има или се говори за 2 те малки лампи които служат за бушони при измерване на аноди и решетки на лампите- казано е само, че единия е 200ма а другия 400ма. данни за напрежение няма .
За сега толкова. Като напиша превода , ще видите защо този уред е УНИКАЛЕН.
Това невероятно упътване, в което немците все още са знаели как да използват езика си без клишета и ограничения, може да се употреби спокойно за конструиране на съвременен лампомер с автоматизирани всички функции... Направо се зарибих. Отговори на всичките ми въпроси по отношение измервания на лампи. :)
-
Да невероятен е, а уредите са толкова точни, мога да си калибрирам цифровия.
Смятам да му направя приставка за цоклите които няма, октален, новален и за 21'а серия. Под контролните потрнциометри има изводи за напреженията. Още не съм сигурен как ще стане, но с ваша помощ ще стане.
-
Да невероятен е, а уредите са толкова точни, мога да си калибрирам цифровия.
Смятам да му направя приставка за цоклите които няма, октален, новален и за 21'а серия. Под контролните потрнциометри има изводи за напреженията. Още не съм сигурен как ще стане, но с ваша помощ ще стане.
Всичко това за приставките е Описано в упътването , Оригинално е имал в комплекта явно твоите са загубени.
В упътването също се казва, че могат да се изработват и прилагат преходници каквито ще си направиш.
По отношение Клемните изводи под всеки вид тестер - тяхната употреба също е описана възможно най подробно и разностранно.
С цел употребата им за какво ли не: От включване на външни Волтмери , Ампермери, кондензатори, Резистори, До Подаването на на някои от тях на ДОПЪЛНИТЕЛНО външно анодно напрежение с цел измерване на лампи, които не се поддържат от лампомера в обхвата му до 300в Анодно.
Абе простичко казано, на един чифт от клемите има процедура как се подава външно ТРЕТО 300в -анодно, за измерване на определени лампи.
+ Това Вграденото Анодно напрежение има възможност за 2 вида настройки поддържани ЕДНОВРЕМЕННО- тоест реално имаш 2-анодни напрежения - които можеш да настроиш по различен начин и да ползваш едновременно на една и съща лампа.
-
Има серия лампи които може да измерва- При нея процедурата е доста особенна и има доста изключения.
Явно и когато е бил нов тази серия е била доста ограничена и странна.
Наричат я Löwe Röhren. Предполагам се превежда като "Лъвски лампи"
- Трябва ми повече информация за тази серия лампи- ако някой е правил сърч в нета или има сканирано инфо нека сподели. За да ми спести поне това търсене.
:drinks:
-
Тука пише няколко думи, но те изчерпват нещата.
Loewe tubes are very interesting for tube collectors. They have almost a nice appearance and funny constructions inside.
Some of them are multiple types with capacities and resistances included.
Линка:
http://www.tubecollection.de/ura/loewe.htm
-
http://www.jogis-roehrenbude.de/Roehren-Geschichtliches/Loewe-Roehren/Loewe.htm
-
Благодаря за бързата реакция. :drinks:
Това били така наричаните "интегрални лампи", които имат резистори и кондензатори в балона. Изясни ми се картинката.
-
Имам два преходника , които може и да не са от комплекта. EL11 - EL84 и ECL11 - ECL86.
[attach=1]
[attach=2]
Ще настроя параметри спрямо каталога за EL84 и ECL86 и ще пробвам внимателно.
Иска ми с да освежа кутията.
Препоръчайте ми някаква подходяща боя. Материята прилича на промазан плат или кожа.
[attach=3]
[attach=4]
а това е фабричната табелка
[attach=5]
-
Тествах преходниците при следните условия.
[attach=1]
Установих, че лампи P серия не загряват на 6.3V, искат си 300mA и ги достига прi обхват на отоплението 90V.
Изумен съм.
-
Сега със крушка 3.5V 0.26A. Като стигна ток 90mA при измерване, крушката почва да свети силно и анодното пада.
Утре ще ходя на лов за крушки.
Чудя се, има ли ролята баласта, при измерване, на не-изправителни лампи?
-
Колега , 90 волта , на лампа , няма как да е . Отоплението. Нещо е грешно . Няма как да а така .
-
Никъде не съм казал, че на лампата се подават 90V.
Казах че уреда е на обхват 90V. освен това има и обхват 120V за отопление. Колко е реално на лампата не съм мерил.
При лампите от Р и U сериите е важен тока през отоплението, напрежението няма значение.
-
Ballasts e samo za izprawitelkite
Utre shte ti Katha prevod na procedurite
Избрал си грешна прпцедура
-
Относно реставрацията на кутията
Промазаният плат/ изкуствена кожа може да го възстановиш като цвят понеже е избелял с боя за кожа, каквато ползват за авто тапицерии:
https://www.google.bg/search?q=%D0%B1%D0%BE%D1%8F+%D0%B7+%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B6%D0%B0&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=8weDVqGZFsyqsQGj1pQY#q=%D0%B1%D0%BE%D1%8F+%D0%B7%D0%B0+%D0%BA%D0%BE%D0%B6%D0%B0
После го триеш с вълнен парцал ,за да паднат остатъците и го намазваш с парафин пак с вълнен парцал , за да блесне.
можеш и с боя за естествена кожа, тя май попива повече и е по-евтина
За сега хич не те съветвам да тестваш Аноден ток или Отопления, преди да съм пуснал превода на процедурите. Има доста тънкости, които не могат да се познаят само от описанията на панела.
Пък и да отиде ECL86 жертва , съвсем ще ме хване яд :D
Превода който свърших до тук, ми отне малко повечко време щото трабваше първо докуъмента да го разпозная като текст, след това да коригирам неразпознатите символи тук там. И да го прелея в Word документ, като последното се оказа голям проблем . И го прелях без форматирането-само чист текст.
Ще форматирам всичко като го завърша.
GEBRAUCHSANWEISUNG
ZU DEM
NEUBERGER UNIVERSAL-RÖHRENPRÜFGERÄT
TYPE We 252
JOSEF NEUBERGER . MÜNCHEN 25
Steinerstraße 16
Fabrik elektrischer Meßinstrumente . Gegründet 1904 Telefon: 73 507-73 509 . Telegramme : Voltmeter
liste Nr. 701 (VI. 39. H. 3.1 Kra
Das Neuberger
Universal - Röhrenprüfgerät Type We 252
ermöglicht folgende Messungen und Verwendungsarten:
Позволява следните измервания и видове употреба:
I. Verwendung:
Употреба
1. Die Vorprüfung der Röhren, sämtlicher Elektroden, auf Elektrodenschluß.
Предварителна проверка на лампи( проверява дали всички основни елементи от системата на лампата са изправни).
2. Messung aller gebräuchlichen, modernen Stifts und stiftlosen Röhren einschließlich folgender Typen: Dioden, Trioden, Selektoden, Pentoden, Hexoden, Binoden, Oktoden, Gleichrichter einschl. der deutschen Metallröhren.
Измерване на всички използвани съвременни лампи с крака или контактни пинове от следните типове: Диоди, Триоди,Селектоди, Пентоди, Хексоди, Биноди, Октоди, Кенотрони, включително немски метални лампи
3. Anodenstrom Messung, bei Röhren mit mehreren Systemen getrennte System-Messung.
Измерване на ТОК на АНОДА, при лампи с повече от една система- отделно измерване на системите
4. Einstellbare Elektrodenspannungen, die den, von den Röhrenfabriken angegebenen Arbeitsspannungen entsprechen.
Възможност за задаване на Регулируеми напрежения на електродите, които да отговарят на дадените фабрични.
5. Bestimmung der Steilheit, des Durchgriffes und inneren Widerstandes.
Определяне Стръмнината на волт/амперната характеристика на анода и вътрешното съпротивление
6. Aufstellung von Charakteristiken, Arbeitspunktbestimmung.
Смятане на характеристики и определяне на работна точка
7. Vakuumprüfung.
Проверка на вакуума на лампата
8. Kathodenschlußprüfung, in betriebswarmem Zustand.
Проверка на Катода за късо съединение на катод с отопление, при лампа в подгрято състояние
9. Widerstandsmessung, von 100 ῼ — 2 Meg-Ohm.
Измерване на Съпротивления(резистори)
10. Kapazitäts-Messung, von 1000 cm — 2 uF.
Измерване на Капацитет (кондензатори)
11. Spannungs-Messung für Wechselstrom, von 0-300 Volt (600) V.
Измерване на Напрежение за Променлив ток
12. Spannungs-Messung für Gleichstrom, von 0-6-60-300 Volt.
Измерване на Напрежение за Прав ток
13. Strommessungen für Gleichstrom, in den Meßbereichen 1,2 — 6 — 60 — 300 mA — 6 Amp.
Токови измервания за Прав ток в следните измервани ГРАНИЦИ
14. Leitungsprüfungen, auf Stromdurchgang verschiedenster Verbraucher.
Веригопроверяване на токопротичането за различни употреби.
15. Als Netzanschlußgerät, im Reparaturdienst.
Като мрежови уред в употреба за ремонтна дейсност
\
II. Beschreibung
Den vielseitigen und vor allem dem Wirkungsvorgang entsprechenden Forderungen der Röhrenmeßtechnik Rechnung tragend, ist das Gerät We 252 wie folgt aufgebaut:
Gebrauchsform
Das Gerät ist mit allem Zubehör in einen kräftigen verschließbaren Holzkoffer mit abnehmbarem Deckel eingebaut, so daß es als tragbares Prüfinstrument auch im Außendienst verwendet werden kann.
Frontplatte
Diese besteht aus hochwertigem Isoliermaterial und trägt sämtl. Schalt- und Regelorgane, sowie die zu Röhrenmessungen benötigten Sockel und Meßinstrumente. Die Frontplatte ist durch Gravierung genauestens bezeichnet, um Verwechslungen zu vermeiden. ,
Netzanschluß und Netzschalter
Die Type We 252 ist geeignet zum Anschluß an Wechselstromspannungen von 110, 125, 150, 220, 240 Volt und der Frequenz von 50 Hz. direkt entnehmbar aus dem Wechselsromnetz, oder indirekt aus dem Gleichstromnetz in Verbindung mit einem Umformer.
Der maximale Leistungsverbrauch des Gerätes beträgt ca. 75 Watt.
Bei beiden Anschlußarten sind Hilfsstromquellen irgendwelcher Art nicht mehr notwendig, da sämtliche Elektrodenspannungen im Gerät erzeugt werden.
Общо описане на външния вид на уреда , използвано захранващо напрежение итн… Нямат нужда от превод.
Der Netzspannungswähler mit dem Netzschalter befindet sich in der Mitte des linken Frontplattenrandes und enthält:
Избирача за Мрежово захранващо напрежение на самия лампомер се намира средно лявата част на предния панел. и съдържа:
a) eine Schraubkappe mit auswechselbarer Sicherung 400 mA.
Винтова( завъртаща се ) капачка със сменяем бушон на 400ма
b) eine Wählerplatte mit mittlerer Befestigungsschraube, die drehbar ist und in ihrer Aussparung die jeweils eingestellte Netzspannung anzeigt.
Завъртаща се плочка с болт, която се върти и в нишата си/ прозорчето си посочва избраното захранващо напрежение на лампомера.
Zubeachten ist, daß die mittlere Schraube und damit die Wählerplatte, wie auch die Schraubkappe festen Sitz haben, und daß der Lötkopf der eingesetzten Sicherung nach unten steht.
Мрежовия бушон на лампомера се намира под плочката с винта
Der Netzschalter (am linken Frontplattenrand) setzt durch seine „Ein“- und „Aus“-stellung das Gerät in und außer Betrieb. Vor dem Einschalten des Netzschalters überzeuge man sich, ob sämtliche Regelorgane richtig eingestellt sind.
Мрежовият шалтер се намира в ляво от избирача на мрежово напрежение на лампомера до ръба на предния панел. Има възможни 3 положения. Тук се разглеждат само 2 от тях:
Ein –Включено и
Aus –Изключено.
!!! Всички настройки по галетните ключове на лампомера за последващо измерване на лампи се правят САМО в позиция Aus –Изключено на шалтера !!!
Röhrengleichrichter
Лампов Токоизправител:
Sämtliche zu Röhrenmessungen benötigten Elektrodenspannungen werden dem eingebauten Netztransformator entnommen und mittels eines Röhrengleichrichters in Gleichstrom umgewandelt. Die Gleichrichterröhren befinden sich in dem Fach der rechten oberen Frontplattenecke, diese Röhren können nach Lösen der Befestigung schraube und Abnehmen der perforierten Abdeckplatte leicht ausgewechselt werden.
Общо за измерване на лампи, необходимите напрежения се взимат от вградения в лампомера мрежови трансформатор и се изправят в „прав ток” чрез Кенотронния изправител- 2 Кенотрона. Намират се в горната дясна част на уреда зад решетка. Могат да се сменят след премахване на решетката.
Röhrensockel und Kabelbuchsen
Лампови цоклови гнезда и съответстващите им кабелни букси:
-
Лампови цоклови гнезда и съответстващите им кабелни букси:
Es ist für jede Röhrensockelung ein besonderer Sockel vorgesehen. Die zum Anschluß der Röhren benötigten Kabelbuchsen sind jeweils unter dem dazugehörigen Sockel, bzw. in dessen unmittelbarer Nähe angeordnet und genau bezeichnet. Die einzelnen Sockel dienen zur Aufnahme folgender Röhren:
За поставяне на различните типове лампи има следните цоклови гнезда:
!!!Също има налични Допълнителни букси( за анодна капачка и други свързвания) под цокловите гнезда.
ТЕ(допълнителните букси) се използват САМО със цокловото гнездо, под което са поставени. Тоест трябва да / се свързват с измерваната лампа САМО ако тя е поставена в съответстващото – стоящото над буксата цоклово гнездо!!!
Цоклово гнездо Номер:
Sockel Nr. 1 Für 4 und 5 Stiftröhren (Europafigur)
Цоклово Гнездо Номер1: За 4 или 5 краки лампи - европейска „форма”
Sockel Nr. 2 „ 6 und 7 Stiftröhren (Hexodenfigur)
Цоклово Гнездо Номер2: За 6 или 7 краки лампи - Хексодна „Форма”
Sockel Nr. 3 „ Metallröhren
Цоклово Гнездо Номер3: За Метални лампи
Sockel Nr. 4 „ 5polige stiftlose Röhren
Цоклово Гнездо Номер4: За 5 пинови(полюсни) безкраки лампи
Sockel Nr. 5 „ 8polige stiftlose Röhren
Цоклово Гнездо Номер5: За 8 пинови(полюсни) безкраки лампи
Sockel Nr. 6 „ 6polige Kurzewellen röhren
Цоклово Гнездо Номер6: За 6 понови(полюсни) безкраки, късовълнови лампи
Sockel Nr. 7 „ Loewe Mehrfach-Batterie-Röhren
Цоклово Гнездо Номер7: За марка „Loewe”многостъпални/многкратни,(комбинирани) батерийни лампи
Sockel Nr. 8 „ Loewe Allstrom-Röhren
Цоклово Гнездо Номер8: За марка „Loewe” Всетокови лампи.
Sockel Nr. 9 „ Loewe Gleichrichter-Röhren.
Цоклово Гнездо Номер9: За марка „Loewe” Изправителни лампи
Naturgemäß sind Röhren, welche in ihren Elektrodenanordnungen Spannungsgleichheit mit einer der obengenannten Typen aufweisen ebenfalls in den entsprechenden Sockeln prüf- und meßbar.
Естествено, и всички други не упоменати модели лампи, чиито Електроди/крака отговарят по:
-позция,( свързване на електродите с краката вътре в балона)
-напреженово
на горните цоклови гнезда са също измерими в тях.
Der Sockelschalter
Шалтер в цокловите гнезда
-
Шалтер в цокловите гнезда (Галетен ключ)
ist unterhalb der Röhrensockel plaziert und hat die Aufgabe, die richtigen Elektrodenanschlüsse für die jeweils zu messende Röhre herzustellen. Durch die Anwendung dieses Schalters ist für jede Röhrensockelart nur ein Sockel notwendig. Die Ein-Stellung dieses Schalters ist genau den Vorschriften der jedem Gerät mitgelieferten Prüftabelle gemäß vorzunehmen. (Bei ausgeschaltetem Gerät.)
Той се намира в средата, точно под редицата цоклови гнезда и задачата му е да подреди ПО ПРАВИЛЕН НАЧИН – за измерваната лампа електродите на ЦОКОВОТО ГНЕЗДО.
Чрез Шалтера в Цокловите гнезда се РАЗМЕСТВАТ ЕЛЕКТРОДИТЕ в цокловите гнезда.
За всяка измервана лампа в комплекта от ламповите картони към лампомера е дадена точна позиция, на която трябва да бъде поставен шалтера, за да отговарят електродите на лампата(краката) точно на електродите на цокловото гнездо, в което е поставена лампата.
Бел.Прев
Всички цоклови гнезда са ПОСТОЯННО схемно свързани към „Шалетра в Цокловите гнезда”.
Той НЕ изключва или включва цокловите гнезда, ами ПРЕПОДРЕЖДА електродите им, за да може лампи, които са с различна електродна подредба на краката в цокъла, НО влизат в едно и също физически цоклово гнездо- да бъдат измерени. Всички цоклови гнезда получават ЕДНОВРЕМННО напрежения на елктродите си, без значение дали в тях има поставена лампа или не.
Wichtig: Richtige Resultate bei Röhrenmessungen können nur bei tabellengemäßer Einstellung des Sockelschalters erreicht werden!
Der Sockelschalter ist in 15 Stufen einstellbar.
Bei Messungen von Röhren mit mehreren Systemen ist die Umschaltung des Sockel-Schalters (lt. Tabelle) stets bei ausgeschalteten Gerät vorzunehmen!!
Важно: Правилни резултати при измерване на лампи,могат да бъдат достигнати САМО когато Шалтера в цокловите гнезда е поставен в позиция отговаряща на картона на лампата(в колона Sockelschalter), който е в комплект към лампомера.
Шалтер в цокловите гнезда има 15 позиции.
При измерване на Много-ситемни лампи превключването на „Шалтера в цокловите гнезда” се извършва САМО в ИЗКЛЮЧЕНО( Aus) състояние на лампомера(от „Мрежовия Шалтер”- Der Netzschalter)
Бел.Прев
При използаване на НЕ документирани преходници към Октални и Новални цоклови гнезда или конструиране на нов преходник трябва да се вземе предвид:
Преходника е със статично подвързани електроди. Цокловото гнездо на Лампомера е Динамично.
Трябва да се избере позиция на Шалтера в цокловите гнезда, за ДАДЕНА Лампа с налично описание в картона към лампомера, която да се провери как са разположени краката и реaлно в PDF на пример и в последствие да се изгради преходника в съответствие с това разположение, като се отбележи преходника за КОЯ точно лампа е предвиден и за КОЯ точно ПОЗИЦИЯ на шалтера.
При новалните лампи има относително масова стандартизация на позицията на краката/електродите , та предполагам могат да се покрият всичките новални лампи с 3-4 преходника.
-
За сега преборих 7 страници .
Нямам търпение да стигна до края на Упътването където са описани самите процедури на ТЕСТВАНЕ в последователност с всички настройки на лампомера за всяка процедура по отделно и примерите за всяка по отделно, за да има практически смисъл изобщо цялото това превеждане.
Не се подвеждай да почваш тестване само на база описанието което съм качил до сега - НЕ е пълно, няма ги дадени всички настройки които са необходими.
До тук само общо се описват второстепенните Превключватели и конекторите- отгоре отгоре.
Все още НЕ съм описал ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ позиции, които трябва да заема Пруфшалтера ( Prufshalter)- считам го за 1-ви по важност-защото участва във всички тестове.
Като довърша задължителното описание на конектори и врътки, ще прескоча директно на Процедурите и Примерите. За да може междувременно да си мериш лампи спокойно. Характериографа, Оммера и Капацитетомера, ще ги остава за последно като описване.
Прикачвам Описанието до тук, като документ, малко по-четимо е от цитатите. Като го преведа до край ще го наблъскам със снимки и ще го направя на хиперлинкове, за да е лесно за употреба и да става ясно веднага за какво точно се говори.
Само му махни .jpg от името, за да може да го види уърда.
Vorprüfungsanordnung
Система от инструменти за предварителен тест на Лампи.
Бел.Прев.
Да не се прилага преди да бъде прочетена Процедурата за приложение, която ще бъде описана в края на ръководството, много по-нататък!!!
Dieselbe befindet sich in der linken Frontplattenhälfte und besteht aus:
a) dem Vorprüfwalzenschalter mit 8 Schaltstellungen
b) der Glimmlampe
c) der Fadenprüftaste.
Намира се по височина в средата до левия ръб на предния панел на апарата.
Състои се от:
a) Галетен Шалтер за предварителен тест с 8 позиции(Vorprüfung)
b) Глим лампа
c) Бутон(Fadenprfg) Предварителен Тест за цялост на отоплителната верига на лампата
Der Vorprüfwalzenschalter ist mit seinen jeweiligen Schaltstellungen mit den Elektrodenanschlüssen der Röhre verbunden. Die Ruhestellung dieses Walzenschalters ist die Markierung „Röhrenmessung“. Die 7 übrigen Schaltstellungen erfassen folgende Elektroden: Kathode, Gitter 1, Hilfsgitter, Hilfsanode, Schirmgitter, Anode, Leitungsprüfung.
Bei der Vorprüfung einer Röhre wird dieser Walzenschalter einmal ganz durchgedreht und es darf bei einer guten Röhre die Glimmlampe nicht grell aufleuchten.
Галетния Шалтер за предварителен тест при завъратне(в оказаната посока със стрелка) в различните си позиции се свързва за кратко(за момент) с различните електроди на лампата
Спокойното състояние на този шалтер(най-близко до изключено, защото не притежава изключено състояние ) е маркираното като(„Röhrenmessung)-„измерване на лампи”.
7-те останали позиции на този шалтер го свързват със следните електроди на измерваната лампа:
-Катод(Kathode),
-Първа Решетка (Gitter 1),
-Помощна решетка(Hilfsgitter)обикновено 2-ра решетка при пентодите когато е самостоятелна,
-Помощен анод(Hilfsanode),
-Екранираща решетка(Schirmgitter),
-Анод(Anode)
-Веригопроверяване на токопротичането (Leitungsprüfung)
При извършване на процедурата по предварителен тест на Лампи, Шалтера може да бъде завъртян в пълен оборот(при указаната посока),като премине през всички позиции.
В случай, че проверяваната лампа е ЗДРАВА, при преминаването през всички позиции- пълния оборот на шалтера, ГЛИМЛАМПАТА НЯМА да светне, на никоя от позициите
Бел Прев
!!! Този шалтер е единствения на уреда, който може и трябва да се завърти изцяло докато премине през всичките си позиции като през това време лампомера е във включено състояние, за да бъде извършен теста !!!
Die Glimmlampe dient als optisches Signal und Anzeigemittel.
Глим-лампата служи за оптически индикатор
Die Fadenprüftaste wird bei der Prüfung auf Heizfadenbruch gedrückt, und es soll bei sämtlichen Röhren, mit Ausnahme der Glimmgleichrichtertypen, beim Niederdrücken der Taste, bei guten Röhren die Glimmlampe aufleuchten. (Walzenschalter in Stellung „K“, Heizstufenschalter auf „Null".)
Тестa за цялост на отоплителната верига на лампата се осъществява при натискане на бутона(Fadenprfg). Ако отоплителната верига на тестваната лампа е здрава глим лампата трабва да СВЕТИ пти натискането на бутона.
Този тест се извършва Като ПРЕДВАТИТЕЛНО при изключен Лампомер:
-Галетния Шалтер за предварителен тест(Vorprüfung) е поставен в позиция „K”Катод
-Глаетния Шалтер от Ситемата за Тест на ниво на отоплението на Лампи (Heizspannung)е поставен в позиция Нула(0)волта.
Изключение тук в тестване цялост на отоплителната верига са лампите от тип „глим”изправител (Glimmgleichrichter)-доста стар тип изправителни лампи- при тях няма да светва Индикатора.
Die Buchsen „Leitungsprüfung“ sind in Verbindung mit der Glimmlampe und einem Schutzwiderstand geschaltet. Sie dienen zur allgemeinen Leitungsprüfung auf Stromdurchgang verschiedenster Verbraucher. (Walzenschalter in Stellung „L“)
Буксите Веригопроверяване на токопротичането (Leitungsprüfung) са свързани с глим-лампата и едно пазещо съпротивление. Те служат за обща проверка на токопротичането през лампата и имат разнообразни приложения при тестовете.
-
Ако искаш остави форматирането на мен
-
16 страници са само все пак, форматират се за около 2 минути от гол тектст като тоя. Не е проблем ;)
Heizung
Система от инструменти за измерване Отоплението на лампи
Dieselbe ist in der linken unteren Frontplattenecke untergebracht und besteht aus:
a) dem Heizspannungsstufenschalter mit folgenden einstellbaren Spannungen:
0 — 1 — 1,5 — 2 — 2,5 — 4 — 5 — 6,3 — 7,5 — 25 — 50 — 90 Volt — 120 Volt.
b) dem Heizregler und in seiner Verbindung ein
c) Heizstrom Milliamperemeter von 0— 300 mA
d) zwei Steckerklemmen.
Същата е настанена в лявата долна половина на предния панел на уреда и е съставена от:
a)Шалтер за ниво на отоплителното напрежение със следните напрежения:
0 — 1 — 1,5 — 2 — 2,5 — 4 — 5 — 6,3 — 7,5 — 25 — 50 — 90 Volt — 120 Volt.
b)Регулатора на отоплението по ток (Heizregler) е свързан със
c)Милиамперметър с обхват 0— 300 mA
d) Две букси
Der Heizspannungsschalter dient zum Einstellen der Heizspannung,
der Heizregier, sowie das Milliamperemeter kommen nur bei stromabgeglichenen Röhren, z. B. solche der B, C, F, V Serie, zur Anwendung.
Шалтер за ниво на отоплителното напрежение служи за определяне нивото на отоплително напрежение.
Регулатора на отоплението, както и Милиамперметъра се употребяват САМО при лампи от сериите B C F V, при които отоплението се определя по ток.
Sämtliche Röhren mit mehr als 7,5 Volt Heizspannung sind auf Strom abgeglichen.
Всики лампи с по-голямо от 7,5в са с токо-определяно отопление
Bei Röhren von 0-7,5 Volt Heizung zeigt das Milliamperemeter keinen Ausschlag.
При лампи с отопление от 0 до 7,5в. Милиамперметъра НЯМА да показва отклонение.
Heizregler und Milliampere-Meter sind erst bei der Heizschalterstellung 25-50-90-120 Volt eingeschaltet.
Регулатора на отоплението по ток и Милиамперметъра участват в измерването/ регулирането(се включвват в сехмата) САМО при следните позиции на Шалтера за ниво на отоплителното напрежение : 25-50-90 120.Волта
Zu beachten: Bevor die Schalterstellung 25 -50 -90 -120 Volt in Anspruch genommen wird, überzeuge man sich, ob der Heizregler auf 0 stellt, damit keine Überheizungen Vorkommen können.
Да се внимава, ПРЕДИ да се включи шалтера на 25 -50 -90 -120 Volt, Регулатора на отоплението по ток да е настроен на „0”, за да се избегнат прегрявания
Die beiden Steckerklemmen ermöglichen die Abnahme der mit den Regelorganen eingestellten Heizung.
Двете букси правят възможно намамлението, с което се регулира отоплението.(Не е описано ясно-звучи сякаш, част от изречението не е дописано) Предпоалагам служат, за да може да се подбере на тях паралелен резистор за отолението на дадена лампа, така че тя да може да работи в зададения ток при различно напрежение.
Heizung: Wechselstrom.
Отопление- Променливотоково
-
Как върви превода?
-
Оу, покрай други грижи и съвсем го забравих. Ще му отделя време и ще го имаш както съм обещал. Най-интересното предстои.
-
Куфара вече е освежен с боя за обувки.
Все още не знам защо не мога вдигна повече от 100mA, а и превода се бави :flag_of_truce:
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
-
Куфара вече е освежен с боя за обувки.
Все още не знам защо не мога вдигна повече от 100mA, а и превода се бави :flag_of_truce:
Заради боята - куфара си беше зелен :D
-
Явно не може да вдигне 100 mA.
Моля предложете режими за EL34 за 50mA и 75mA, че нещо се оплетох из каталозите.
-
Разгледах отново схемата. Анодното напрежение минава само през регулатора за фина настройка P1 и шунта на амперметъра. Баласта не ползва при измерване на лампи.
Там пад не може да има.
Катода(-) минава през крушка. Намерих крушка която не светва при максимално натоварване. Значи там не може да има пад.
При максимално натоварване, като вдигам напрежението на втора решетка анодното пада.
За мен извода че кляка трафа, но защо ампермера има обхват 6А?
Моля поправете ме ако греша
П.П
Измервам EL34 С червено е веригата на анодното
[attach=1]
-
Не кляка трафа ами кенотроните които изправят анодното напрежение вероятно са тръгнали вече и имат повишено вътрешно съпротивление и в тях се получава по-голям от нормалния пад и затова кляка. А амперметъра ако има обхват 6 А вероятно той е скала за отопление или нещо такова, но в никакъв случай не може да става въпрос за аноден ток 6А
-
Да взема да бодна по един диод, а?
Ама не съм сигурен как точно ще стане.
За отоплението има отделен амперметър.
Така май ще стане ,а?
[attach=1]
-
Бих заменил кенотроните с други кенотрони или оригинални. Все пак този лампомер е музеен експонат на първо място, пък чак после е лампомер. В крайна сметка той не може директно да мери съвременните лампи май, та и без това трябва да тръгнеш ти да си смяташ за тях кога в кой режим какви стойности ще очакваш и така.
Ако слагаш диоди свързването е правилно, но последователно на всеки диод по един резистор със съответната стойност, че така много ще се вдигнат напреженията. Пробвай с 200 ома последователно, ако пак кляка може да ги намалиш. Обаче все пак предпочитам да се присадят кенотрони пак, какви ли не кенотрони могат да се пригодят.
-
Аз си мислех кенотроните да ги пазя. Това че ще се вдигнат напреженията не пречи, те могат да се регулират.
А защо като натоварвам едното напрежение кляка другото?
-
Не съм толкова навътре в схемата на лампомера, не съм я проследявал много подробно, не знам изобщо кое е едното напрежение и кое е другото. И колко кляка и т.н. То да кляка малко е нормално, няма как иначе да бъде трафа не е идеален, но ако не можеш да изкараш нужните напрежения при предвидените токове значи сигурно са кенотроните издъхнали или тръгнали.
-
Започвам нова борба, ще се опитам да измеря 5Ц4С.
Използвам настройки за AZ11
Поставям шалтера на Gleichrichter, баласта на 2 (5k) анодното на 300V
Отчитам следните стойности 75mA 150V.
Правилно ли го правя, нормални ли са тези стойности?
-
Започвам нова борба, ще се опитам да измеря 5Ц4С.
Използвам настройки за AZ11
Поставям шалтера на Gleichrichter, баласта на 2 (5k) анодното на 300V
Отчитам следните стойности 75mA 150V.
Правилно ли го правя, нормални ли са тези стойности?
Нормално е . Нали е изправителка . Аз пускам през резистор ( баласт ) до 1 ком. , когато меря изправителни лампи . ''Клякането '' е нормално . Като регулираш Анодното , и почнеш да регулираш втора решетка , или първа - тока се вдига и пада напрежението - за усилвателните лампи , де ! . Не е стабилизирано , нали ?
Смени си изправителя , с каквато имаш . Да носи на по голям ток , е важно .
-
По интересно явление има сега.
Тока първо се вдига до 200mA после плавно пада заедно с напрежението????
Елиминирал съм изправителните лампи в захранването и съм сложил диоди.
-
По интересно явление има сега.
Тока първо се вдига до 200mA после плавно пада заедно с напрежението????
Елиминирал съм изправителните лампи в захранването и съм сложил диоди.
Да ! При мен е същото ? Когато меря мощни лампи - ЕЛ - 34 , 6П45Ц , или мощни изправителни , се получава тоя ефект . За което им правя ''облекчен режим '' , за да мога да проверя доколко са читави . Начи , при вдигане на аноден ток на макс , винаги се получава това . Предполагам , че в начален момент вдига тока , но капацитета на катода не му достига емисия , и тока пада .
А и баластното съпротивление поема част от напрежението . Иначе , няма логика какво да е друго .