Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: Ricarq в 18 Януари, 2013, 19:50:13
-
Здравейте,
Ключа за осветление в коридора ми е с глимлампа за нощна ориентация. Защо от новите лампи като завия на тази фасунга, към него , не изтрайват и година и се повреждат. Влияе ли по някакъв начин глимлампата в ключа ( свети при изключено положение) на електрониката в самата крушка ? Глимлампите се изпозвани за генератори на честота в схемите на електронни устройства ( например тиратроните в ГВО при ламповите " Огнжок" и "Електрон" в първите модификации)
-
Мисля, че да и при мен е така. 8)
-
Значе какъв е извода - трябва да сменя ключа за осветление. Забелязвам също , че глиммлаптата в него свети по-слабо като завия такава крушка , от колкото като завия с нажежаема жичка в фасунгата.
-
Да определено проблема идва от Глимката .Има решение поставя се едно керамично кондензаторче + съпротивление (не си спомням стойностите ) :hi:
-
Решението е много простоо - сменя се ключа с друг :D Някой ако прочете принципа на действие на глимлампата ще разбере защо - такива RC- филтри не е сигурно че на 100% ще отстранят влиянието и.
-
Да определено проблема идва от Глимката
Доста съмнително. На входа на енергоспестяващата има електролит и грец. Затова и глимката не свети нормално. Какво тече през нея? Най-много милиампер. Не виждам как ще повлияе.
А някои китайски ламби светят и само два дни. :D
-
Глимката като генератор на импулси може и да укаже влияние в режима на елементната база елетрониката и предпоставка някой елемент да излезе от синхрон.
-
Е, ако все още не можеш да преживееш без ориентацията за ключа, защо не замениш "глимката" със светодиод и всичко си идва на място. Резистора се смята лесно, пък и светодиода можеш да си избереш по цвят. ( стига да не е от тези ярките по запалките дето ги слагат, че се кьоравиш с тях по коридорите нощем :D )
-
Със светодиод, няма ли да е: Изправителен диод, резистор, светодиод схемата?
-
Със светодиод, няма ли да е: Изправителен диод, резистор, светодиод схемата?
Какъв е смисълът от още един диод?! Светодиодът добре си се справя сам със светенето и изправянето, резисторът е за товар...
-
Във стария форум имаше най-малкотоедна тема как да сържем светодиод на 220в. за индикация , виждал съм схеми и по списанията , но от личен опит да ви кажа , че само със светодиод и съпротивление (от 30kОма на горе) при направо свъззване на 220V в паралел без никакъв друг товар не е удачно , защото съпротивлението много грее и трябва да е и с голяма мощност. Напрежението мисля че минаваше в една от схемите за директно свързване през кондензатор 33n някъде, за да ограничи тока .
Но да се върнем на моя случей - според мен нищо не е желателно според мен да има , за да свето този светодиод трябва да се затваря веригата през консуматор , а дори и съвсем малък ток да минава през електрониката рисковете от повреждане многократно повече се увеличават . Не забравяйте и за преходните процеси , които се получават при включването и изключването на най-различни кионсуматори в мрежата , при които за части от секундата се повишава ( например вследствие на самоиндукция) , отделно различните смущения от най различен характер, при някой от които се променя за части и промишлената честота (50+-няколко херца) . То и затова е и входния филтър в тези лампи , но все пак не мисля че е разумно електрониката постоянно да е свързана в мрежата , дори и през светодиод. Една такава луминисцентна крушка съмнявам да изтрае предписаните и работни часове, особенно ако е от по-евтините
-
Ето една такава схемичка:
http://www.kn34pc.com/construct/lz2wsg_d_osv.html
-
И със светодиод като индикатор в ключа пак ще се получи примигване на енергоспестяващата лампа, дори може би много по-отчетливо.
Според мен може да се опита свързване на резистор около 100 килоома 1 ват паралелно на енергоспестяващата лампа, направо на фасунгата или в розетката на тавана, а в ключа да си остане глимлампата.
-
И със светодиод като индикатор в ключа пак ще се получи примигване на енергоспестяващата лампа, дори може би много по-отчетливо.
Според мен може да се опита свързване на резистор около 100 килоома 1 ват паралелно на енергоспестяващата лампа, направо на фасунгата или в розетката на тавана, а в ключа да си остане глимлампата.
Ето вече наистина една смислова идея. Но в една друга тема тук беше споменато , че новите електронни електромери са много по-чуствителни и отчитат дори уредуиите в стенд-бай режим . С такъв съм и предпочитем всякави индикации да махна , че да не вземе да ми отчита и тази консумация и ако не му е както трябва отчитането.....
-
На времето отварях няколко повредени луминисцентни лампи. Оказа се, че повредата е тръгнала от "гръмнал" електролитен
кондензатор на захранването. За това смятам, че повредата не е от глимлампата.
Когато бях студент (преди много години), в дисциплината "Промишлено осветление" научих, че най близката по спектър до
слънчевата светлина, е тая на лампата с нажежаема нишка. Освен това светлинния поток на луминисцентните лампи пулсира с
честотата на мрежата (за старите модели) или с честотата на преобразувателя за новите. Тези пулсации се изглаждат от т.н.
послесветене на луминифора но не на 100%. Именно те са много вредни за човешкото око и водят до преумора и последващо
влошаване на зрението. Това никъде не бе коментирано при кампанията за забрана на обикновените крушки в ЕС. За това съм
се отказал от тоя тип осветление и ползвам класическото. Извинявам се за отплесването от темата, но това е все едно да сравняваш
звученето на лампова апаратура с това на транзистор Ехо.
-
И аз да си призная: Работната ми лампа е обикновена 150 ватова крушка. Около година ползвах енергоспестяващи, даже 2 по 1500-1800 лумена, но усетих влошаване на зрението, та така...Най-добре ги разкарайте. Диодите настъпват -докато не чуем и за тях "убавини". :D
-
Аз също имам съмнения за качеството на светлината на енергоспестяващите лампи.
Забелязвам че по лошо виждам на такава светлина.
Започнах да се завръщам към старите но има такива със вградена във балона халогнна.
Според мен добре светят.
-
Здравейте, при мен на вилата напрежението е около 160 волта, се получи следното - енергоспестяващите светят нормално, но след като ги изключа, започват да проблясват през около 5 минути. Махнах глимката и реших проблема.
-
Ами да вероятно през нея се зарежда кондензатора във лампата до определено напрежение при което сработва електрониката.А незнам дали някой е пробвал да изхвърли електролита от лампата. :nea:
-
Те понякога самите лампи си го изхвърлят, ако не е достатъчно качествен. В повечето случаи на дефектни енергоспестяващи лампи точно кондензаторът е цъфнал като майска роза.
-
Защо да сменяш ключа като можеш да завиеш обикновена крушка и нямаш проблеми.
-
Аз в коридора съм сложил пир датчик.
Супер мързелива работа стана-забравяш за ключ
-
Аз в коридора съм сложил пир датчик.
Супер мързелива работа стана-забравяш за ключ
Колега , как си решил проблема с този датчик през деня да не включва лампата ?
Ще сменям ключа и ще сменя крушката с луминисцентна - става въпрос колкото да осветява коридора и не ме бърка светенето дали дразни очите или не и колко се вижда . В момента постоянно се светва и гаси с цел икономия на електроенергия когато се минава вечер през коридора до кухнята или банята. Голямо неудобство е и искам постоянно да свети вечерта в рамките на 3-4 часа осветлението.
-
Колега , как си решил проблема с този датчик през деня да не включва лампата ?
Ще сменям ключа и ще сменя крушката с луминисцентна - става въпрос колкото да осветява коридора и не ме бърка светенето дали дразни очите или не и колко се вижда . В момента постоянно се светва и гаси с цел икономия на електроенергия когато се минава вечер през коридора до кухнята или банята. Голямо неудобство е и искам постоянно да свети вечерта в рамките на 3-4 часа осветлението.
Има китайски лампи с фоторезистор и 4 светодиода. Като изгасиш лампата светват, като я пуснеш изгасват и на опаковката пише 0,2W :D Аз ползвам такава и добре осветява стаята ми. Ето: http://gdwxl.com/viewProduct_en.asp?flowNo=610 директно от сайта производител. :lol:
-
http://prodavalnik.com/klyuch-za-avtomatichno-upravlenie-na-osvetlenie-i15493373
-
Във датчика има вграден потенциометър за осветеност и за време на светене.
Регулираш си я на каква осветеност да заработи и нямаш никакви проблеми.
Дори единият от датчиците го купих от Габрово че беше по- евтин.
Магазина е зад експрес банк под тоя високия блок
-
Веднъж ми изгоря една унгарска крушка тунгсрам-15 години живот 125 вата изгоря на 4-5 тата година при употреба около 5 часа на ден а на кутията пишеше 2.7 часа отворих крушката и беше иззгоряла от пробил резистор а що се отнася до електролитния кондензатор-ръбикон 6.8 мкф. 400 волта беше като нов но поне взех частите да си сглобя нещо а що се отнася до светлината-отвратителна е
-
Извинявам се за нахалството си да пиша тук но искам да питам дали лампичките на 12в (лунички) са лоши за зрението. И другото имам към 9 в стаята и ми е доста тъмно (стаята е по 6 7 крачки квадратна почти + - 10 %) :)
-
Луничките са халогенки и не са вредни за зрението стига да имат обикновено стъкло пред крушката. И аз ще посъветвам рицаря да разкара енергоспестяващата крушка и да си сложи една обикновена, както са казали колегите преди мен обикновените светят много по-добре. Енергоспестяващите освен че замърсяват радиоефира и влошават качеството на приемане на старите радиоприемници, имат и лош фактор на мощността поради несинусоидалната форма на тока която консумират от захранващата мрежа. Това води до увеличаване на загубите в електропреносната система, влошаване на хармоничния състав на мрежовото напрежение и какви ли още не гадости, които изобщо не си заслужава да търпи човек заради незначителната икономия на електроенергия. И все пак на въпроса - наистина е възможно живота на лампата да се скъси поради бавното зареждане на електролитния кондензатор през глимката, след което електрониката сработва и разрежда кондензатора и така постоянно през някакъв интервал от време. Идеята на Радко е най-добра - два резистора 47к 1ват последователно свързани във фасунгата или розетката паралелно на крушката, това ще елиминира проблемите. Резисторите е добре да са два, защото всеки резистор си има максимално напрежение, и е възможно ако е един да пробие докато свети лампата. За консумацията на електроенергия на глимката - верно рицарю че в габрово сте стиснати и режете опашките на котките, ама това вече е прекалено, дори електромера да хване глимката това са 20 стотинки на година (за 5 часа работа PC-то ти харчи колкото глимката за една година). Пък и нали знаеш икономията е майка на мизерията, човек не трябва да си разваля комфорта заради такива дреболии. При мен например около 4 - 5 лева месечно отиват само за стендбай на всички уреди които имам в къщи, ама няма да тръгна да ги изключвам я. Идеите на колегите да смениш глимката със светодиод не знам от какво са продиктувани, но светодиода консумира повече ток от глимката т.е. проблема ще се задълбочи. Идеята да се свърже светодиода през резистор направо към мрежата в случай че няма свързан антипаралелно на него друг светодиод, е МНОГО лоша. Максимално допустимото обратно напрежение на светодиодите е около 5-6 волта, когато през отрицателната полувълна на мрежовото напрежение светодиода е запушен, и му дойде цялото мрежово напрежение ще си замине яко дим, единствено е възможно да го спаси временно твърде ограничения ток през резистора - ще работи в режим на ценеров диод, ама до кога...
-
Можете да направите енерго-спестяваща лампа, като свържите няколко крушки последователно, например 2 по 60W/110V към 220V мрежа. Така се получават 2 крушки които горят общо 60W. Още по-икономично става ако свържете 20 крушки по 12V. Недостатък при използването на 12V крушки с трансформатор е, че черпят много голям ток и искат кабел поне 2,5 кв. мм.
-
Я малко помисли, дали наистина като вържеш две крушки по 60 вата 110 волта последователно, във мрежата 220 волта, консумацията ще бъде пак 60 вата? Аз твърдя, че ще бъде 120 вата.
Виж, ако вържеш последователно две крушки по 60 вата 220 волта последователно, във мрежа 220 волта, общата консумация ще бъде 30 вата, а всяка от крушките ще свети с по 15 вата, тоест, това не е никакво светене.
-
Можете да направите енерго-спестяваща лампа, като свържите няколко крушки последователно, например 2 по 60W/110V към 220V мрежа. Така се получават 2 крушки които горят общо 60W. Още по-икономично става ако свържете 20 крушки по 12V. Недостатък при използването на 12V крушки с трансформатор е, че черпят много голям ток и искат кабел поне 2,5 кв. мм.
Eee,не,свалям ти шапка! :hi:Революционни открития са направени в този пост. :o Предлагам да се ревизират всички познати досега физични закони и да се пренапишат от Пепоне! :writer:
-
Още по-икономично става ако свържете 20 крушки по 12V. Недостатък при използването на 12V крушки с трансформатор е, че черпят много голям ток и искат кабел поне 2,5 кв. мм.
И кое му е "енергоспестяващото"? Преди да пишеш, що не мислиш малко!
-
Да, така е не бях се замислил, щото мислех как да направя енерго-спестяваща печка и да навия кантал с двойно по-малко съпротивление и да е 2 пъти по-дълъг за да се навият 2 реотана, свързани последователно, които да горят колкото 1 реотан с обикновен кантал, но засега няма такъв, щото ще иска примеси на повече желязо, а от него се скъсява живота, но кой знае, за в бъдеще може да се изобрети такъв и да се произведат печки по-икономични от 2KW. Друг вариант е да се навият повече навивки, по-нагъсто, както смених реотана на 100W поялник, с малко по-дълъг и го свих малко повече и поялника стана около 90W и нагряваше за 100W, но с по-плътно навиване може и още да се подобри. Но крушките са за определено напрежение и мощността е сумарната от всички крушки, само общия ток е равен на тока на една крушка. За 12V, свързани последователно може да спестим единствено от сечението на кабела.
-
Приятелче, не дей се прави на специалист защото както си тръгнал наистина ще вземеш да откриеш перпетуум мобиле. Действай, това е похвално че се занимаваш с електроника и ти е интересно, и постепенно ще се научиш ако влагаш разум. Но запомни ДОБРЕ едно никаква енергия в природата не се взима от въздуха и не се губи. Печката (електрическия нагревател) има КПД 1.00 - всичката енергия отива в топлина. Печка 900 вата е точно толкова ефективна както и тази 2 киловата, консумира по-малко но и топли по-малко. С крушките работата е друга, и колкото повече намаляваш температурата на нишката, толкова повече максимума на спектъра на излъчване се измества далеч от видимата област, и следователно по-малко свети а повече грее.
-
Аз казaх, че не е изобретен нискоомен кaнтал и затова не може да се направи икономична печка. За крушките нищо не съм казал и това не го разбрах за ниската температура. Друг въпрос е, че имат 10 пъти по-малко съпротивлемие, когато са изгасени. Затова зaлeпват стълбищните релета.
-
Пепоне, ако прочетеш малко теория, въобще няма да ти се отрази лошо.
Абсурдни неща пишеш.
-
Пепоне почива,една седмица е Read Only,извинявам се за допуснатия спам в темите :blush: