Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: Лъчо Минков в 06 Май, 2015, 20:51:31
-
Днес се пробвах да заварявам една чугунена ос за клапа на печка, защото преди месец колегата Pansim ми даде един инверторен електрожен, негово производство.
Заварките някак си не са ми основна дейност през последните 20 години , но пък оста отлежава счупена 3 години и за това попрочетох това-онова за заваряването на чугун и реших да се пробвам. Ето резултата.
-
Браво, добре изглежа, но щеше да е добре да дадеш повечко снимки, от единствената снимка не се вижда много добре къде е била счупена оста и как е станала заварката. Кажи и някои подробности относно заварката, от къде взе електрода, на какъв ток заваряваше, и ще е интересно колегата pansim да каже по коя схема е инверторния електрожен, или да я постне, ако разбира се не е тайна.
-
Заварявах на мах-150 ампера, графита е от не знам къде и от не знам кога, имах намерение за заварявам с графит от батерия, разковах една дебела "Варта", оказа се, че централния и електрод е една тънка жичка и то в долната част на батерията, а другия е един дебелостенен цилиндър с вид на започващо да ръждясва желязо. Отрязах си едно парче, щипнах го в ръкохватката и допрях до детайла. Получи се много слаба дъга, по точно искрене и разбрах, че този графит е не е само графит и не става, а и се счупи. Взех истинския графит и с него се получи добра дъга, но за съжаление е с неподходяща форма - с един тънък графит може да се стигне по-дълбоко в мястото на заварката. През зимата, а може би и още при монтажа, ще се разбере дали е добра заварката или не, а счупването беше там, където сочи винта на менгемето.
По нататък ще се пробвам да заваря една пукната чугунена плоча на печка, преди заварка трябва да се пробие отвор 4-5 мм в края на пукнатината, за да не продължи да се пука.
-
Ще държи , не се притеснявай. Заварявал съм подобна скара за печка , с обикновена "КРАКРА" и чугунен електрод за променлив ток 2,5мм и до днес е здрава. А навремето увивах медна тел , около обикновен "ВЕЖЕН" и пак ставаше заварка.
Скоро се опитах да заваря изпускателните тръби на колата , но изкараха много малко , та се наложи да ги загрявам и заварка на ново.
Хубаво е , да се нагрее чугуна преди заваряване , особено ако е горял дълго време.
-
Добър резултат! Браво!
Аз пък си мислех, че с желязно-никелови електроди ще заваряваш.
Ориго - схемата я има в този форум, бях дал полумост...някъде
А инвертора на Лъчо Минков си е пълен мост на принципна разлика няма.