Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: chav_chav в 23 Март, 2014, 21:34:44
-
Чудих се къде да пиша и реших ,че няма да е престъпление да пиша тук.Донесоха ми такива устройства да ги прегледам.То най хубаво е да кача снимка ,но нямам сега възможност.Намерих на едната платка транзистор ON5222 окъсил и два диода SMD монтаж -също окъсили.Диодите са в черен пласмасов корпус ,квадратни с надпис на два реда -горе пише 051 ,долу-U1J.Моля за съдействие ,къде да вляза ,да ги видя какви са?Моля ако някой има опит да сподели.Баласта е от скъпите модели на VALEO и в едната си час е доста по-издут заради устройството за високо напрежение.Утре снимка.Като гледам и транзистора не се предлага никъде.
-
Гуглето казва на тоя линк че твоя трназистор е това:
http://www.transistor-mosfet.com/transistor-c-1/on5222buk7640100a-sot263-philips-transistor-p-17097.html#.Uy-YAoU7uKo
on5222 е всъщност buk7640
Това с аму точните данни
http://alltransistors.com/mosfet/transistor.php?transistor=9936
А в каталога за транзисторни аналози това са му всички аналози
http://alltransistors.com/mosfet/crsearch.php?&struct=MOSFET&polarity=N&pd=138&uds=100&ugs=&id=37&tj=&fr=&cd=&rds=0.04&caps=D2PAK
Ето ти и един PDf да четеш:
http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/philips/BUK7640-100A_1.pdf
Пусни после една тема с ремонта, че и аз не съм запознат с въпросните устройства а 100% ще ми се наложи в някакъв момент да се занимая и с тях, освен ако не мина на LED крушки за по-просто и лесно.
-
Благодаря ти Пичага ,стигам до извода че в тоя сайт има доста свястни хора.Писах в един друг специализиран сайт,те само гдето не ме оплюха и тънко ми намекнаха ,че съм много прост.Как може да има такива хора!Там са от Наполеон нагоре.Ама така -дай му власт на роба и му гледай сеира.Момчета от другия сайт,властта не е привилегия.Тя е задължение.Много е трудно да си началник.Бил съм и не искам да бъда повече.Много е тежка отговорността за други хора.
Да се върнем на темата .Принципа на ксенона е долу горе такъв:В първия момент се подава 28000 волта за да запали и след това се поддържа с 85 волта .Проблема е ,че има високо напрежение и затова кабелите между баласта и лампата трябва да бъде максимално къси ,и затова баласта се херметезира и се слага някъде около калника ама с годините водата прониква вътре и после те идват прие нас.Това е най-просто казано.Може и да не ги ремонтирам,поради липса на части,но ми е интересно .Искам да получа повече информация за диодите ама няма.
-
Леко уточнение - не се поддържа 85 волта, а се следи тока да бъде постоянен в определени граници.
Ето ти информация за диода 600в/1А ултрафаст
http://www.ecworld.ru/support/sdd/u1.htm
-
Благодарности на Сандански!!!Опростявам нещата за да ми стане ясно и на мен.А този ON5222-откъде?
Ама те ксеноните били забранени!?!?
-
от ФАРНЕЛ естествено :)
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/auirf540z.pdf
А иначе, аз не обичам ксеноните...ползувам си лампи филипс, осрам и така...
-
Никъде в нормативните актове не са забранени ксеноновите фарове, но след поставянето им се налага реглаж на фаровете.
На моята кола единия фар започна да примигва, смених крушката, след две - три минути пак започна и смених баласта. Отворих го, за да видя как е направен и се оказа, че платката и елементите са дебело залети с някакъв силикон. За мен ремонта е почти невъзможен.
-
На моя крушките са със соленоид, който ги мести напред назад и така дава къси/дълги... В един момент едната отказа, извадих почистих раздвижих и пак е в джаза :D
Регулирал съм левия фар да свети по-ниско, защото е наистина страшно за насрещно движещите се. След като го направих тоя номер никой не се оплаква. :D
-
Колата на човека е Фиат Лагуна и на самия фар пише "ксенон".Човека си поръча един баласт от Ямбол и си реши проблема.На мен ми остана дефектния баласт да си го изучавам.За сега няма да заявявам части ,защото и да го ремонтирам,няма къде да го сложа.
-
2 баласта с 2 круши 35вт чисто нови струват 30лв вече,та се губи смисъла от ремонта.
-
До колегата miroton : Смисъл от ремонт / на каквото и да било/ в BG отдавна няма ! То ясно е , че с китайците не можем да се състезаваме по цени ! Смисълът на това , което пишем в този форум НЕ Е как да спечелим финансово /за това има един друг форум / , а как да помогнем на колега , който има нужда от съвет , даден му от технически грамотни хора . Съжалявам , ако мястото на този пост не е тук , но не се въздържах
-
Да, 35 лева...ама виждал ли си ги как светят? И колко време изкарват :D Да не отварям дума, за пиковете които правят тези евтини боклуци по инсталацията на колата...има доста писано по автофорумите за странни проблеми след монтаж на подобни ксенони, абе с една дума - не съм им фен...и все още съм с обикновени халогенни лампи на фаровете
Разбира се, всеки има право на избор :drinks:
-
Разбира се, халогенките за мен светят най-добре макар че вече има и хубави ксенонови крушки които не светят така синьо. Цялата работа с кненоновите е там че те са предвидени да се ползват с фокусираща леща отпред а не само с рефлектор както са халогенките. Забелязвали ли сте че всички коли с фабрични ксенонови фарове са с фокусираща леща? Точно там е и тайната, с рефлектор винаги ще има заслепяващ ефект. Личното ми мнение е че халогеновите крушки имат достатъчно дълъг живот за цената си, и светят много добре, за да инвестирам в ксенонови крушки и баласти. Това разбира се няма никакво отношение към темата за ремонта на баласта.
-
Ориго, като ти се матира плексито на джама и ти потъмнее рефлектора тогава друго ще говориш. Но едва дали ще му се случат на Алекото посочените западни автоболести... Аз за това го сложих ксеноноа , понеже халогена вече не се справя със скапания фар...
И тъй като темата мина на обсъждане на всички видове крушки някой да изкаже мнение за тези и подобните им LED "крушки":
-
Понеже става въпрос за ксенонови лампи, не смятате ли, че светлината им е синкава? Аз и казвам хирургическо синьо.
-
Ориго, като ти се матира плексито на джама и ти потъмнее рефлектора тогава друго ще говориш. Но едва дали ще му се случат на Алекото посочените западни автоболести... Аз за това го сложих ксеноноа , понеже халогена вече не се справя със скапания фар...
И тъй като темата мина на обсъждане на всички видове крушки някой да изкаже мнение за тези и подобните им LED "крушки":
Ако става въпрос за чистене на фарове, стъклените доста успешно се чистят отвътре с най-обикновен течен сапун и поставена вътре гъба. Просто люшкаш фара 5-6 минути и плакнеш с гореща вода. Правил съм го на Лада 04, фаровете станаха като нови!
На сегашните плексигласови пробвах какво ще им стане с препарат за пастиране - с много малко търкане изчезна матираното. Препарата за пастиране е от 2001 г., вече леко е позасъхнал, но върши работа,/ германското си е германско!/ използвам го и на радиоапаратите. Не става за шеллак, матира. Там използвам препарат за почистване на естествена кожа.
-
Подобре не взимайте ксенонови крушки от 35 вата, нямат гаранция и много често дефектират.
-
Няма как да ми помътнее плексигласа, защото на Алекото фаровете са от чисто стъкло отпред :) А рефлектора също си е супер, тва е руска машина, а не западна пластмасова кола :)
-
Тази кола сигурно има отделни вратички за въглищата и сгурията :D
-
Какво е ЕГН-то на тази кола? Не забравяй, че по-старите западни "пластмасови коли", също са били със стъклени фарове. Недей те да придавате на руското свръхестествени ефекти, несериозно е :). Между другото я намери една съвременна руска кола, която да е със стъклени фарове, вече всички се правят с пластмасови. :)
-
За мен не е коректно смяната на халогенни крушки с ксенонови.Ти ще виждаш по-добре ами тези които карат срещу теб?Когато сложиш ксенон на обикновен фар все едно,че караш на дълги.Мое мнение е,че изменението в системата на фаровете,затъмняването на стоповете и стъклата трябва да се преследва от закона защото става предпоставка за птп.Ще карам аз след някой който е със затъмнени стъкла и стопове и няма да виждам в колоната когато някой набие спирачки!!!Много е извън темата и се извинявам. :hi:
-
Колеги здравейте нов съм в форума и когато попаднах на тази тема се зарадвах много но имам проблем с моя баласт не се вижда номера на диода който е изгорял ако някой знае кои диод е да каже ще съм много благодарен
-
Виж номера от здравия модул-другия. :)
-
По принцип това ще е в краен случеи ...но се надявах някои да знае без да се налага да разглобявам половина та предница да извадя баласта
-
Не е диод,IRFZ........... нещо от тоя род.Мощен полеви транзистор.