Форум за любителите на Стара електроника
Радиоприемници => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: ombre в 27 Ноември, 2013, 20:32:14
-
Търся потенциометър за радио "Христо Ботев". Снимка на модела - http://ombreee.snimka.bg/photos-from-gsm/mobile.780419.32087846 (http://ombreee.snimka.bg/photos-from-gsm/mobile.780419.32087846) От големите потенциометри е. ;) Днес го взех от сервиз - техника сподели, че без работещ потенциометър ще гърми при усилване и намаляване, защото се усукват проводниците.
-
Голям или с дълга врътка?
500 К с ключ.
-
Този с овалния корпус - на него пише "TESLA" http://ombreee.snimka.bg/photos-from-gsm/mobile.780419.32103951 (http://ombreee.snimka.bg/photos-from-gsm/mobile.780419.32103951). Този от долната страна е оригиналния - но винтовата втулка не зная какъв зор е видяла да се скъса. Монтирах модела, който е с квадратна основа (отгоре на снимката), но е без успех.
-
Ако монтирания е със същата дължина като оригиналния, трябва да има един канал в който влиза едно пръстенче. То застопорява тръбичката която служи за тонкоректор. Ако този канал го няма, може да се направи на ръка с ножовка, правил съм го :) .
-
Въпроса е, че го вързах както стария. Стабилно, но радиото е постоянно включено, лампите са постоянно в работно състояние, на входа вързах последователно 220В. лампа. Лампата не светва, което ме навежда на мисълта, че няма окъсяване. Но като развих лампата радиото продължи да работи!!???? Абсолютно никакъв звук, на КВ на две места шум едва доловим, потенциометъра има ясно изразен момент на "щракване" при вкл/изкл. Въпреки всичко дори в изключено състояние лампите греят и индикаторната свети. Срез имаше на стария потенциометър, но по шасито няма и следа да се фиксира среза с нещо. Абе в началото с клатещия се потенциометър май нещата бяха доста по-добре. Нямам абсолютно никакаква представа какво се случва.
-
Стария беше с надпис "TESLA" и е 1А/250В.
-
Ако 10 лв. ти се дават за потенциометър имаш го а като бонус ще получиш цялото останало шаси :D
-
:D Заради този потенциометър купих цяло шаси :( Ще помисля върху предложението ти и ще пиша до утре вечер.
-
Ако монтирания е със същата дължина като оригиналния, трябва да има един канал в който влиза едно пръстенче. То застопорява тръбичката която служи за тонкоректор. Ако този канал го няма, може да се направи на ръка с ножовка, правил съм го :) .
Аааааааааааа, ти визираш зегерката, която блокира тръбичката ли? Има си всичко. Просто на другия явно се свързва по друг начин.
-
Много често се случва самия ключ който включва и изключва, да се поврежда. Или блокирва вътре, или се счупва едно малко "ушенце" което движи контактите. Може да се разглобява, отварял съм доста, мисля че е занитено с кухи нитове. Махал съм нитчетата и после ги сглобявам с болтчета и гайка. Тези ключове това им е слабото място, дори и друго шаси да купиш заради потенциометъра, може да е пак повреден.
-
... и така и излезе на практика...... -50 лв :nea:
-
Потенциометъра и от другото шаси ли :unknown: ?
-
Много ми е интересно как се наемаш да реставрираш едно радио,и то лампово,след като не можеш да диагностираш дали ключа е в ред или не.
-
Цяло шаси с транспорта ти е излязло за 50 лв. ??????
:o
Мале то с тези пари щеше цяло радио да си вземеш и то баят запазено
-
Цяло шаси с транспорта ти е излязло за 50 лв. ??????
:o
Мале то с тези пари щеше цяло радио да си вземеш и то баят запазено
Без коментар, ама веднага се сетих за оная народна приказка - за баницата и л...я.
-
Не искам да Ви стряскам, но "майстора" е добре познат съфорумец. И, да, не съм много добър в спазаряването/циганията. Не Ви прави чест да се подигравате, след като само един човек от форума предложи да помогне безплатно. Айде сега клатете чалмите и викайте "Вай, Аллах"!!!!!! :bravo: