Форум за любителите на Стара електроника
Измервателна и тестова апаратура => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: Dennislaw91 в 19 Април, 2025, 21:56:17
-
Здравейте, имам особен проблем с Каштана, мотора работи, смазал съм го , но при пускане на ролките спира, отзад съм проверил пусковият кондензатор и резисторите, къде да търся проблема, благодаря
https://youtube.com/shorts/dYHtujKk42w?si=s8Ps70sKvxjeoJ2A
-
Провери да не е прекъснала някоя от двете намотки.Може и вала да затяга.
Сопротивление: В1 - В2 = 280 Ом.
Сопротивление: С1 - С2 = 308 Ом.
-
Повечето руски магнетофони не тръгват без опъната лента - имат лостче за спиране при липса на лента.
-
Не е от това, имам работещ и си върти и без лента, сега ще проверя резисторите
-
Какви резистори :) това са намотките на мотора,работна и пускова.Там на плочката на мотора трябва да има обозначения В1 - В2 и С1 - С2.Ако няма обозначения ще се ориентиташ по окабеляването кое къде отива.
-
Не е от това, имам работещ и си върти и без лента, сега ще проверя резисторите
Работещ същия или?
-
Да, на намотките има 307ом и 324 ом, меря палалелно с другия и е така, маховика е ок не затяга смазан е , смених и пусковият конд ефект няма
-
Какви резистори :) това са намотките на мотора,работна и пускова.Там на плочката на мотора трябва да има обозначения В1 - В2 и С1 - С2.Ако няма обозначения ще се ориентиташ по окабеляването кое къде отива.
Грешка, точно така на мотора са обозначени , прикачил съм клип от ютуб кога спира
-
Банален въпрос,провери ли коктакта захранващ мотора.Има ли на С2 - В2 захранващото напрежение,тоя мотор мисля е на 220В.Там няма кой знае какво да се повреди.
-
Между б2 и ц2 има 220в
-
Е не знам вече :)
-
На клипа се вижда, че проблема напред е маханичен.
Първо затяга дясната ролка, след което се вижда приплъзване на горния ремък и накрая мотора спира.
Назад се вижда, че мотора изобщо не тръгва.
Свали ремъците и първо виж дали мотора върти ОК в двете посоки?
Ако върти ОК, тогава провери коя от ролките и защо затяга?
Ако има 220 волта на мотора и не върти без ремъка, значи проблема е от мотора.
-
Добре, ще проверя, но какъв може да е проблема в мотора, при положение, че всичко съм смазал
-
Къси намотки в мотора.
Ако грее мотора и има висок ток на празен ход значи е заминал. Това доста лесно би трябвало да може да се види, елементарния тест. Махни ремъка и го остави да върти за 5-10 минути и премери температурата. Без да го пипаш с ръце разбира се.
Но според мен не е заминал мотора и дори да е тези мотори ги има и все ще намериш донор :) Ако ти трябва аз мога да ти намеря един и да ти подаря.
Предполагам че е механичен проблем.
-
Наистина не съм го пускал за повече от минута, ще го проверя тия дни и ще пиша, дано да е нещо механично