Форум за любителите на Стара електроника
Нови технологии => Други => Темата е започната от: Узунов в 17 Август, 2023, 20:49:35
-
Такааа... Сузуки GS 750 от 1977...
Моторетката е изцяло реновирана и тн + ремонт на двигателя.
Проблема е че след като се покара някакво време/километри зацапва свещите и почва да работи на 2 цилиндъра.
Мислехме че са карбуратори (ниво и тн), пипах ги и аз и сервизи накрая се смениха с карбуратори от работеща същата машина.. Няма ефект.
Запалването е елементрано, с 2 чукчета + 2 кондензатора. Има 2 бобини. Вторичната на всяка бобина отива в 2 свещи (1+4 и 2+3)
Чукчетата си имат луфт 0.4 кондензаторите уш са ок (без тях е ептем зле, несъм ги мерил обаче)
Днес го запалихме и веднага пипнах изходните тръби от цилиндрите, 1 и 4 студени а 2 и 3 загряха веднага!
Извадих лулите на 1 и 4-ти никаква разлика както се очакваше. Развих свещите и се установи че искра липсва на тея цилиндри. Изчистих свещите и искра доиде ама една ялава... С ялавата искра мотора си заработи с всички цилиндри...
Напрежението на бобините +12 е една идея по-ниско от акумулатора.
Абе искрата е слаба явно ама защо....
-
Две бобини и 2 кондензатора, там е разковничето. Или имаш ликажен кондензатор или бобина с междувитково късо. Евентуално кофти кабел към свещи. Размени местата на кондерите и виж дали ще се промени, същото и с бобините и ще разбереш къде е проблема.
-
Имах подобен случай. Оказа се че лагерите на генератора са се износили и при натоварване ротора трие в статора. Инак на празен ход не гаснеше. Разбира се при Bас причината може би е друга .
-
Една повреда, която често се забравя. Лоша маса на бубината кондензатора или около нея.
При запалване с чукче, кондензатора е една от най вашните чсти.
-
Смяна на местата на бобините. Другото после...и пиши резултата. Като моторист се интересувам...ей така за спорта.
Иначе последния ми мотор с чукче беше Балкан 250 от 1961 год. Взех го на млади години да го възстановявам :)
Не си е работа с чукчетата...Чакам крайния резултат :drinks:
-
Смяна на местата на бобините. Другото после...и пиши резултата. Като моторист се интересувам...ей така за спорта.
Иначе последния ми мотор с чукче беше Балкан 250 от 1961 год. Взех го на млади години да го възстановявам :)
Не си е работа с чукчетата...Чакам крайния резултат :drinks:
Вчера сменихме свещите, прегледах чукчетата и тн... Сега братовчеда ще го покара няколко дни и тогава ще видим дали пак ще го направи същото или ще откажат други цилиндри.
[attach=1]
-
Ааааа...мотора е ТОП :drinks:
Личи си че е правен с мерак.
Със здраве да го кара!
-
Электронное зажигание ИЖ – Юпитер
https://cxem.net/avto/electronics/4-103.php
/>How Bikes sound like their name (The hilarious Chicago Steve Barkley)
-
hris - това е Сузуки, не е ИЖ :good:
Тук директно може да се прави електронно запалване като за автомобил.
Едва ли на собственика му хрумва "великата" идея да пали без акумулатор 750 кубиков четиритактов двигател :lol:
Помня колко скъсани подметки на обувки и маратонки имах докато притежавах Honda XL 600 :D
-
Никога не съм карал мотор и съм слабо запознат техните запалвания. Но фактът, че бобините са две при четирицилиндров двигател, ме навежда на мисълта, че бобините са с незаземени вторични, двата им края отиват на свещите. При отлепяне на чукчето едновременно искрят две свещи, но в единия от цилиндрите има разреждане и там дъгата играе роля на заземяване.
Имал съм проблем с тая схема в колата ми - имаше пробив на вторичната към маса в една от бобините. Не може да се установи с просто измерване (к.с. се проявява само при наличие на високо напрежение). Ако се извади бобината от мотора и се изолира добре от корпуса, трабва да работи нормално. Разбира се, решението е - смяна на бобината. А може би и на двете.
-
При отлепяне на чукчето едновременно искрят две свещи, но в единия от цилиндрите има разреждане и там дъгата играе роля на заземяване.
Разбира се, това е принципа. Ползва се масово и в автомобилите. :drinks: само без чукчета. Поне аз не съм виждал.
-
Така...
Днес мотора е каран цял ден и е работил адекватно.
Обаче преди малко му свалих свещите и си бях взел един всичкомер заради кондензаторите.
Отчетливо се вижда, че свещите на 1-ви и 4-ти пак си "заминават"
Всичкомера дава различни показания за двата кондензатора. За единия дава винаги esr=2.3 om а за другия тоя параметър липсва и е замемен от Vloss=0.1% тествах ги много пъти и винаги е така.
Тоя кондензатор на които дава ESR е тоя които отговаря за 1-ви и 4-ти цилиндър.
-
Кондензаторите, които се ползват на този модел мотор са следните;
Ignition capacitor Daiichi DKO-29.
По документи ги дават 200 nf. 250V DC, ESR - 0.080
Това показание от 2.3 ома не е добре. Тази стойност отива към електролитните кондензатори. На мотора, според годините 0.1 е добре. Чета из западните форуми, сменят ги двата кондензатора комплект. Те и така ги продават.
-
Колега проверете си въздушня филтър наскоро се снабдих с подобен от този тип конусни филтри и се оказа че поради икономии на епоксидна смола задната част конуса си е отворен свободно под залепената капачка (не се вижда директно само ако се освети отвътре)и може да засмуква прах пясък свободно.
И още една малка подробност: През съединението между карбуратора и двигателя не трябва да засмуква въздух което се случва при износен уплътнител или влошена херметизация. Ако засмуква въздух сместа на ниски обороти обеднява и двигателят спира поизволно или не работи стабилно. Има течни еластични издържащи до 350 градуса уплътнители на пазара.