Форум за любителите на Стара електроника
Персонални компютри, игрови приставки и друга стара електроника за забавление => Колекции => Темата е започната от: DVS в 31 Май, 2022, 14:51:31
-
Толкова боклуци съм събрал през годините, че продължавам да се учудвам за нещата, които все още намирам в кашоните :D
Palladium Tele-Match 825-425, ТВ игра от далечната 1977 г. - смених само един кондензатор в захранването, защото ми изглеждаше подозрителен.
-
Доколкото си спомням българската Гейм 2 имаше същата графика - явно я взаимствали от тази. Само че с 10-15 години закъснение.
-
Играта се казва Понг и излиза през 1972 г.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pong
-
В този форум съм виждал тема за изработка на PONG с PIC 16F84, но сега не мога да я открия.
Може и да греша...
-
Това е темата за PONG с PIC16F84 във форума:
https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=16473.0
-
Играта има програмна грешка. При статичен отражател ъгълът на падане към него трябва да е равен на ъгълът на отразяване.
-
Във всички верни с оригинала изпълнения на C които съм гледал вертикалната скорост на топката след като бъде ударена от хилката няма нищо общо с вертикалната скорост преди да бъде ударена, а се определя изцяло от това колко близо до центъра на хилката се удря. Ако се удари точно в центъра, вертикалната скорост е нула.
Разбира се оригиналната игра не е написана нито на C, нито на Асемблер, а е била направена от дискретни интегрални схеми. Ако някой може да каже по схемата дали и тя е била така ето я:
-
Разбира се оригиналната игра не е написана нито на C, нито на Асемблер, а е била направена от дискретни интегрални схеми.
Може и да е безсмислено, но е интересно предизвикателство да се направи тази игра с TTL.
Дали има достъпни по-четливи схеми?
P.S. И печатна платка "Вярно с оригинала"
-
Ето я с една идея по-ясна.
Също виж тук: https://www.aussiearcade.com/topic/81725-atari-pong-pcb-reproduction/
-
Незнайно кога и от къде, но този ментак на нещо е попаднал при мен - оказа се, че има коварно скъсан кабел в едната букса.
Играта работи перфектно, но трудно се играе на Super Mario, докато държиш телефона в другата ръка.
-
Не бих казал ,че работи перфектно . Обърни внимание на вертикалните линии на екрана . Някои ментаци страдат от този дефект досущ като оригиналният Famicom .
:crazy: Но пък други ментаци го внямт този дефект както оригиналният NES
-
Не са само вертикалните вълни проблема - и цветовете са изместени. Например табелата със заглавието трябва да е кафява, а не тъмно-зелена.
-
цветовете са до настройка на телевизора принципно, но и ти си пrав. Конзолката може да подава кофти цветове също така. Впрочем не мога от видеото да установя, NTSC или PAL регион е?
Редакция:
Май-май е NTSC, (Never The Same Color) :rofl: а Мариото е оптимизирано за PAL (Perfect At Last) :D и за това върви на хала твърде бързо. Е при NTSC-то цветовете се пипат през HUE/TINT настройката на телевизора, пробвай.
-
Тази и повечето NES игри имат два различни ROM-а: един за PAL и един за NTSC, но разлика в цветовете между тях няма. (Пробвал съм 4-те различни комбинации на емулатор който може да работи и на двете системи свързан към телевизор който поддържа и двете системи.)
Разликата е само в скоростта на играта и музиката. Ако конзолата (или в случая емулатора) работи на PAL, а ROM-a на играта e за NTSC ще върви по-бавно от нормалното, тъй като е нагласен за 60 кадъра в секунда, а PAL конзолата е само 50. И обратното - ако конзолата работи на NTSC a ROM-a на играта е за PAL ще върви по-бързо от нормалното.
-
Точно в случая не е емулатор ,а NOAC (NES On A Chip) и конзолата върви на 60 херца , а Мариото е оптимизирано за 50 и тук върви на стероиди . Впрочем малко са игрите оптимизирани за 50 хеца. Някои са изцяло оптимизирани ,а други само музиката . Но масово не им се е занимавало . Само Нинтендо имат пълни оптимизации примерно на Марио 1 2 и 3, капком пък напромер само музиката на Мега Мен 3 4 и 5
-
Нямам си представа защо са сложили грешния ROM във тази конзола или NES-on-a-chip - може и да е нарочно за да върви по-бързо, но не би трябвало да има проблем с картината от товa. Мисля че по-скоро този LCD телевизор не може да се оправи с прогресивна развивка на NTSC. Не мисля също че може да се оправи от Тинт настройката, тъй като не всички цветове са изместени. Ако например на NTSC телевизор изместиш тинта толкова че табелата да стане тъмно-зелена както е на клипчето, небето вече изобщо не е синьо, а отива към лилавото.
-
И двете игри бяха включени към 40 инчовов TV Сони, снимано е при загасена лампа, с телефон Lenovo. Твърде възможно е тази неудачна комбинация от фактори, както и Youtube, да са довели до грешно възприемане на цветовете.
Имам и Сони плейстейшън 1, както и едно "танцуващо" килимче - при него трябва да повтаряте стъпките на танцьора от телевизора и да местите краката си по едни квадрати на пода. Вчера се пробвах - макар и дърт, все още съм доста добър в танците.
Егати... колко неща съм събрал, няма изриване.
-
Няма какво да търсиш логика в китаеца . Турили са квото им падне . Впрочем тези NOAC ментаци са мултистандартни , със съответният кристал и комбинация от закъсни площадки са или PAL или NTSC . Кофти картината е просто резултат най-веровтно от скапаното им проектиране . Попадъл съм на толкоз ужасен образ от менте ,че първоначално помислих ,че кинескопа на телевизора си е заминал хахах :lol: