Форум за любителите на Стара електроника
НЧ усилватели, грамофони, магнетофони, касетофони и др. възпроизвеждащи устройства => Колекции => Темата е започната от: Lemmy в 30 Януари, 2021, 11:29:52
-
Здравейте,
Кобилицата на грамофона е счупена и е неизползваем - има ли някакво решение според вас.
Пробвах да я лепя но няма резултат.
-
Ако ти се занимава може да пробваш с епоксидна смола за метал. Не помня марки, но във всяка читава железария трябва да има. Но дори и да успееш да закрепиш кобилицата, едва ли ефектът ще е траен.
Най-доброто решение според мен: търсиш резервно шаси или цял грамофон, от който да вземеш тази част. Тамън ще имаш източник на други части когато ти потрябват. Оглеждай се за шаси като на приложената снимка - със сребристите акценти по него. По-новите, които са изцяло черни имат по-голям шанс за такива мизерии като на твоя.
-
ОК
-
Всички грамофонни шасита от тоя тип произведени след 1985г страдат от този проблем.Материала който използват не е алуминий а някаква друга сплав която е доста трошлива и с течение на времето се разрушава.Дори и отвора в който влиза оста на диска е от същия материал.Моя съвет е да откриете грамофон с руско шаси по стар модел като това което търсите е идентично тоест не е променяно в годините на производство.
-
Имам го това нещо, беше приготвено за някой, но той се отказа. Ако го искаш прати ми адрес.
-
Как да махна счупената част на кобилицата - черната гума отгоре е занитена отгоре и това чудо не излиза.
-
Издърпай зегерката на страни иначе няма да стане :empathy2:
-
винта отстрани долу да го махам ли
-
Не, вероятно ще трябва да се махне и пружинката която се вижда на заден план.
-
Опс готово :D :D
-
До lager - това ли е джаджата която имаш.
-
Искам да благодаря на lager за кобилицата която ми изпрати като подарък за грамофона.
Респект.
Сложих кобилицата но изникна нов проблем, отдолу на тръбата на платера има..ше един ръб от същата калпава смес която се рони като бисквита- половината ръб се отчупи и повърхността на тръбата се назъби.Останалата част я махнах да изравня повърхността на тръбата уж. Резултат - платера криви въртенето- и сега е на вълни.
-
Лемиславчо, това отдолу не е от платера, а е лагерът в който влиза оста. Лагерът е част от шасито, която при теб е откъсната майсторски (от трите нита). Вероятно оста е залепнала в лагера от спекло се старо масло. Само това бялото нещо между платера и лагера какво е - нямам представа.
-
Бях Ви предупредил,че щом кобилицата е трошлива то и отвора в който влиза оста на диска е от същия трошлив материал.Бялата шайба се слага още в завода и е с цел когато се транспортира изделието да не се върти диска.Такава шайба съм виждал и в грамофон който собственика е по обработил и отново е сложил защото му се е затруднявало движението на диска а пък не му се е чело инструкцията за експлоатация че тя се маха.
-
Мога да ти пратя цялото шаси за да си имаш резервни части , най-вероятно цената на транспорта ще е еднаква.
-
Lemmy, послуший колегите. Това е някаква цинковоалуминиева сплав (ЦАМ), която е много технологична при производство, но много коварна после. Не се подава на никаква "дресировка", а и много зависи кога и от кого е произведена?.. Така, че не се тормози, ами вземай цяло шаси, както ти предлага lager или си купи от продавалниците. Намират се и по 5-10 лева, а също и по битаците.
-
Като махна 2та болта и двете шайби отстрани може ли да се вдигне това чудо нагоре.
-
Е това ми прави мизериите. Двете малките джаджи бяха вътре-черната гума отдолу и шайбата отгоре,държеше ги калпавата сплав - 1-2 мм която я няма :D.
-
Не ти е нужен платер, нужно ти е шаси .Аз мога да ти го изпратя, но от това което пишеш мисля че няма да се справиш с проблема.Има друго решение- разпробиваш втулката на трите места където е била занитена и я захвашаш с три винта М3. Не е виновна сплавта, ти си дърпал платера, а трябвало само да щракнеш лостчето за включване и той излиза съвсем леко. След малко като ми се зареди батерията на апарата ще пусна снимки.
-
Ето снимките:
1-положение 1-заключалка държи платера; 2-там трябва да се разпробие за винт; 3- положение СТОП-плтера не може да се вади; 4-ПУСК-платера е свободен и се вади съвсем леко.
-
Можеш да потърсиш помощ от някой намиращ се близо до теб (Ботевград), ако той също не може, да те насочи към кадърен човек. За да не стават повече сакътлъци. Писах ти че ако желаеш ти подарявам шасито от снимките.
-
Това шаси от снимката е доста по стария модел където размерите са доста по малки от това монтирано в ГЕС321.Новите модели нямат тази блокировка когато не е натиснат бутона "Пуск".По добре направете това което аз Ви посъветвах и това което и колегата ви посъветва.Споделям и снимки да добиете представа кое и как става
-
Видях че горното е по старо, ще го дупча.
-
Писах на lager да не ми праща шасито.
-
Лемиславчо, дъното на лагера е счупено. Трябва някак да го възстановиш, иначе няма да стане. Върхът на оста на платера е оформен сферично, като сачма. Този връх трябва да се опира в дъното на лагера и е сферичен за да се опира само в една точка - така триенето е най-малко. Трябва така да възстановиш дъното, че дълбочината на лагера да не се промени, иначе платерът ще застане по-високо или по-ниско...
-
Шъ търся ново нищо няма да въстановявам, защото не може.
-
Всичко може, но трябва да имаш поне отвертка, поялник и бормашина и да знаеш от коя страна се държи поялника.