Форум за любителите на Стара електроника
Измервателна и тестова апаратура => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: sunrise в 08 Януари, 2021, 09:24:41
-
Привет, имам идея за евентуално монтиране на друг грумафон в ригонда 102, а ЕПУ 50 да излезе в отпуск. Наясно съм, че ще трябва да се реже отзад. Гледах, че най-близки шасита имат Dual, Unitra,Technics старите. Съвет за марка и някой правил ли е подобна гимнастика? П.С. Ригондата ще става стерео
-
Ако механиката работи добре , защо не пробваш просто с преправяне на рамото ? Може да му се сложи стерео доза с качествена игла .
Като за стари грамофони , механиката на този модел работи много добре . Аз лично съм доволен от него :)
-
Преправяне на старото моно рамо гледах, че се прави, но окъсяват стерео дозата. Освен китайче, друга може ли да се сложи? Това е идея, тъкмо ще се запази автентичното.
-
Окъсява се ако се ползват старите кабели когато се свързва за моно - понеже са само два . Ако ти се заиграва може да издърпаш оригиналните и да прокараш двужилен екраниран кабел . Така дозата става с общ минус но двата канала са отделни . Така ще стане стерео .
Може да се сложи всякаква ... Фактора е колко пари ти се дават ... Гледам доста хора
(включително и аз :D ) са сложили от китайскте дози за по 5-10 лева . Като и се смени иглата с по качествена звука в същност е доста добър . Аз ползвах диамантената игла от стара Руска изгоряла доза .
Гледай кабела да е максимално къс . Нищо че е екраниран . Минава покрай мотора и т.н. ... Само излишни шумове се вкарват в сигнала ...
По възможност за самото рамо е по добре екранировката да не е изолирана , както си е оригиналня кабел . Това служи за заземяване на самото рамо . Така шумовете се намаляват още повече .
-
С екранирания кабел не става ли още по-тежко рамото?
-
Тежеста се настройва .
Има една пружина в задната част на рамото закачена на нещо като планка . За да улекне се обтяга пружината и обратно...
Тя и новата доза със сигурност ще е с различно тегло ...
-
Тежеста се настройва .
Има една пружина в задната част на рамото закачена на нещо като планка . За да улекне се обтяга пружината и обратно...
Тя и новата доза със сигурност ще е с различно тегло ...
Ето това вече ме изненада, че има настройка на рамото, с винт ли се натяга пружината? Сега ако и питч контрол излезе отнякъде ще падна :lol:
-
Пружината не е ли само на стерео рамото?
-
Всички такива рамена имат пружина и някакъв начин за настройка, трябва да огледаш по-добре от къде може да стане.
Относно фина донастройка на оборотите на диска - няма такива екстри в това шаси :), но ако всичко е в изправност оборотите следва да са в рамките на +-3% от номиналните.
-
Пружината не е ли само на стерео рамото?
И за двата модела (стерео и моно)
С винт ли се натяга пружината? Сега ако и питч контрол излезе отнякъде ще падна :lol:
Аа , не . Далеч не е толкова прецизно :)
Представи си една планка в най задната част . Пружината е закачена за нея . За да се регулира тежеста просто се откачва , придърпва се малко и пак се закачва :D
-
Ясно, сега ще огледам, мерси :bravo: И китайчето ми е пристигнало тъкмо :crazy:
-
тъкмо монтирах китайската доза и игла, разликата е огромна, при все, че оригиналната беше нова. изобщо не могат да се сравняват, жестоко засвири. Утре ще си играя с пружината, че така тежи към 6+ грама.
-
Ами старата е навъртяла десетки часове , при мен също разликата беше в пъти :) . Дори намерих от една стара доза диамантена игла и сложих нея . Сега би трябвало да се изхаби много по трудно но има само един начин да разбера :D
-
Ами старата е навъртяла десетки часове , при мен също разликата беше в пъти :) . Дори намерих от една стара доза диамантена игла и сложих нея . Сега би трябвало да се изхаби много по трудно но има само един начин да разбера :D
Пускай ми нови мухи :D
-
Ти колко грама си докарал на рамото с новата игла?
-
Нямам с какво да ги измеря :D Китайчетата по принцип искат малко по голям натиск към плочата . По усет :drinks:
-
Нямам с какво да ги измеря :D Китайчетата по принцип искат малко по голям натиск към плочата . По усет :drinks:
Аз си взех заедно с новите игли и везна, ако имаш познат който пътува софия-пловдив и ти е любопитно да провериш, мога да ти я заема
-
Като мерите с везната трябва да свалите платера и да направите така, че блюдото на везната да се намира на същата височина на която е повърхността на плочата. Защото в противен случай ще имате грешно измерване на натиска. Желателно е, натиска за тези дози да бъде между 3 и 4 грама. Не повече.
-
Като мерите с везната трябва да свалите платера и да направите така, че блюдото на везната да се намира на същата височина на която е повърхността на плочата. Защото в противен случай ще имате грешно измерване на натиска. Желателно е, натиска за тези дози да бъде между 3 и 4 грама. Не повече.
3-4 грама постижимо ли е за това тежко рамо? Повече от половината да го вамаля ми се струва невъзможно. Писах с един руснак, реставратор, той каза 5-7 е оптималното
-
Димитър ти говори за другата доза,китайска ли, каквато там си купил. Натиска/ тежестта на иглата зависи от типа на дозата, не от рамото. Настройва се от рамото, разбира се, но смяната на дозата води до необходимост от препоръчваната за новата доза стойноост. Аз не мога да се сетя как точно бяха нещата при руските шасита, но в крайна сметка добавянето на тежест зад точката на окачване ще намали натиска на иглата. Това ще щади и плочите естествено и е много по-добър вариант от оригиналния- почти двойно намаляване на натиска.
-
Да, именно за новата монтирана доза говорих, иначе оригиналната е ясна. Принципно по-малкия натиск не е чак такъв проблем независимо какво е собственото тегло на рамото, така или иначе има предвидена някаква пружина за нагласяне на оптималния натиск. Та ще трябва дам да се пипне и да се види до колко ще стане работата. Успех!
-
Тези шасита -ИМАТ ПИЧ-КОНТРОЛ!
Малцина знаят,че втулката на двигателя има три дебелини за различните три вида обороти.
Всяка една от позициите е едва забележима по дебела в долната част и по тънка в горната част.Има един сервизен винт на носача на идлера който регулира в коя част на втулката да се върти.
С финно регулиране на винчето идлера отива по надолу с части от милиметъра към по дебелата част и оборотите се забързват леко.Обратно се забавят.
При желаната настройка на винта,съответно на всички зададени от превключвателя обороти върти или по-бързо или по бавно.