Форум за любителите на Стара електроника
Телевизионни приемници => Ремонт, схеми, документация, литература => Темата е започната от: eset2 в 17 Април, 2013, 22:15:57
-
Пуснах телевизора с отворен капак,едно съпротивление почна да кади,спрях телевизора и погледнах,че под него на шасито пише ДрБ02,измерих резистора е 4 ома. Дали това му е истинската стойност,нищо не се вижда,целия е черен? Това ДрБ02 не трябва ли да е бобина? Оказа се че T604 и T605 са пробили. Благодаря за отзовалите се.
Схема: http://www.kn34pc.com/sch/sch_tv/sch_tv_sofiq_21b.pdf
-
Др 602 е дросел, през него се захранва ТХО, и е взел да "кади", защото е пробил Т605, а той пък е пробил, защото захранващото напрежение вероятно е скочило към 40V заради Т604. Ако го мериш като съпротивление, трябва да се отчете ниска стойност, даже това 4 ома ми се види множко, но може и да е грешка на апарата. На първо време оправи другите щети и го пусни със същия дросел.
-
Ако мери дросел на веригопроверител на мултицета стойноста му е в Хенри и трябва да пищи като проводник .При дроселите се измерва индуктивно съпротивление ,което се измерва с LC метър .
-
Смених каквото трябваше,захранването се стабилизира,но T605 пак проби и бушона изгоря.
-
Аз лично, при ремонт на приемници от серията 21, със съмнения за повреда във веригата на ТХО, използвах за проби отделен лабораторен изправител настроен на 30V, 0,5А, плюса на който включвах на мястото на сваления предпазител ПР.803. Едва след отстраняване на повредата, подавах захранване от телевизора. По този начин се спасява BU-то от повреда.
-
Аз лично, при ремонт на приемници от серията 21, със съмнения за повреда във веригата на ТХО, използвах за проби отделен лабораторен изправител настроен на 30V, 0,5А, плюса на който включвах на мястото на сваления предпазител ПР.803. Едва след отстраняване на повредата, подавах захранване от телевизора. По този начин се спасява BU-то от повреда.
Какъв ви беше проблема,че и моя е подобен да знам към какво да се ориентирам? Съмнявам се в ТХО-то.
-
На телевизорите от тая серия най често се поврежда повишаващата бобина. Най напред обаче трябва да се провери захранващото напрежение към ТХО при свален предпазител ПР.803. Мери се направо на стойката на предпазителя. Напрежението не трябва да надвишава 33V. Ако е по високо и не се регулира от тримера R622 се проверява транзистора T604 (2N3055). От нагряването му обикновено се стопяват изолационните втулки на крепежните му болчета и пробива от прегряване. За това винаги при ремонт на този тип телевизори, а също и от серията 31 се проверява за разхлабен транзистор на стабилизатора. Ако втулките са стопени използвам стъклопластова шлаухка и текстолитови изолационни шайби за новия транзистор.
-
На телевизорите от тая серия най често се поврежда повишаващата бобина. Най напред обаче трябва да се провери захранващото напрежение към ТХО при свален предпазител ПР.803. Мери се направо на стойката на предпазителя. Напрежението не трябва да надвишава 33V. Ако е по високо и не се регулира от тримера R622 се проверява транзистора T604 (2N3055). От нагряването му обикновено се стопяват изолационните втулки на крепежните му болчета и пробива от прегряване. За това винаги при ремонт на този тип телевизори, а също и от серията 31 се проверява за разхлабен транзистор на стабилизатора. Ако втулките са стопени използвам стъклопластова шлаухка и текстолитови изолационни шайби за новия транзистор.
Повишаваща бобина от ТХО на София 31,става ли,на външен вид са същите,но София 31 работи на 11KV?
-
Не става. Различават се и по броя на изводите.
-
И хайде научи да пускаш първо винаги през лампа захранването ,че до Коледа ще има да сменяш елементи !
-
И хайде научи да пускаш първо винаги през лампа захранването ,че до Коледа ще има да сменяш елементи !
Захранването го бях проверил,както съм писал по-нагоре,че всичко е в норма,след това сложих крайния транзистор.
-
Ами нали затова ти говоря лампата стои на мястото си за да няма после ами гръмна еди си кое и захранването отново в бокса . Предпазителя ще го сложиш когато вече всичко е ток и жица и телевизора дава говор и звук (демек преди да затвориш капака ) .
-
Ей боже млади момчета сте ами прочетете колко е максималния ток на транзистора . Сложи му едно съпротивление и ограничи тока до този на работния.Тук такъв телевизор не ми идва с години но все още ми стои технологичния бушон с 4,7ом съпротивление. Никога няма да ти изгори транзистора гарантирам. Пък виж и базисните вериги . Има ли буква D накрая ако няма му слагай диод. Вече ги забравих но при 28в стартираш телевизора тока на ТХО беше някъде към 600ма но не съм сигурен пре това положение размера трябва да е нормален
-
До къде стигна провери ли дросел 602 ,смени ли Т604 ,измери на Т605 на базата му имаш ли 11 волта и смени C618 .Също така смени C621 ,провери R532 и предпазителя ПР803 (предпазител ) .
-
До къде стигна провери ли дросел 602 ,смени ли Т604 ,измери на Т605 на базата му имаш ли 11 волта и смени C618 .Също така смени C621 ,провери R532 и предпазителя ПР803 (предпазител ) .
Дросел 602 е заменен с резистор 3 или 4 ома. Т604 е сменен,след малко ще вида какво е напрежението на базата на T605.
-
Защо сменяш Дросел с резистор ? Мисля че ти обясних какви са разликите им ,и не написа този дросел аджеба здрав ли е изгорял ли е ?
-
Защо сменяш Дросел с резистор ? Мисля че ти обясних какви са разликите им ,и не написа този дросел аджеба здрав ли е изгорял ли е ?
Този резистор си беше с телевизора. Не съм го слагал аз. Какъв трябва да е дросела?
-
Както и да е нека каже някой който знае какъв е дросела ,не е проблем да стои там резистора остави го .
П.П Д607 провери ли го ?
-
Както и да е нека каже някой който знае какъв е дросела ,не е проблем да стои там резистора остави го .
П.П Д607 провери ли го ?
Д607 нямам,понеже транзистора ми е Ni+D(BU406D). Беше с BU104D.
-
Подкарах го,хванах БНТ,но картината е тъмна,нагласях контраст,яркост. Фигурите се виждат добре,но все едно контраста е намален.
-
Радвам се че си се справил но една препоръка не само към теб но и към другите . Защо не придобиете навика да опишете какъв е бил проблема и начина на отстраняването . Дължите го донякъде това на колегите си от форума. То затова е и този форум.
-
той човека не прави разлика между резистор и дросел,какво можеш да научиш от него?
-
той човека не прави разлика между резистор и дросел,какво можеш да научиш от него?
Колко пъти да кажа,че резистора е на мястото на дросела,не съм го слагал АЗ,но въпреки това работи.
Проблемите бяха:
1. Пробив във Високоволтовата бобина на ТХО-то.
2.Транзистора T605,пробиваше поради причината,че Високоволтовата бобина даваше на късо.
3.Замених Генератора за Хоризонтално Отклонение(ГХО).
4.Замених T604,поради причината,че някой е сложил предпазител,който издържа на по-голям ток, и от това беше пробил транзистора.
5.Замених C611,беше избил.
П.П: Благодаря на всички за помощта.
От кинескопа ли се дължи тъмната картина,вижда се добре само в тъмно?
-
Ами хайде пак трябва да гадаем ,ами вземи да измериш напреженията по платката на киното и може да ти кажем дали емисията му е намаляла или е от видеоусилвателя .
П.П. но от това което казваш много голям процент киното вече да си е изпяло песента .
-
Така вече всичко е наред наистина човек може да види до къде си я докарал. Не пишеш за хор. размер дали е наред .Изпълнен ли е от двата края. Тези две функции яркост и контраст донякъде ся взаимно свързани. Погледни внимателно когато даваш с регулаторите контраст и яркост как се държи бялото минава ли в негатив. Това е един от признаците на изтощения кинескоп . Огледай напреженията за регулировка . Особено това на 1 решетка на кинескопа в какви граници се регулира. Да не те разочаровам но тези телевизори са с руски кинескопи които не са особенно качествени.
-
....................
От кинескопа ли се дължи тъмната картина,вижда се добре само в тъмно?
Провери ускоряващото напрежение на втората решетка на кинескопа. То се формира от ТХО от изправител, направен с R631 - 33 Om, диод D608 и кондензатор C622 - 10 nF. Трябва напрежението на C622 да бъде 520 V. Често дефектира диодът, и кондензаторът често има утечка.
Разбира се, може и кинескопът да е мъртвец.
-
На C622 имам 570V. На колектора на T601 имам 140v. Това са завишените напрежения.
-
eset2 , кинескопа е най-голямата радиолампа , не го забравяй ! Всяка радолампа има анод -положително напрежение (+) и катод - отрицателно (-) . Понеже е доста обемиста радиолампа и по ред други причини се захранва и с много високо напрежение - от 10 000V на горе . За подаване на положителнот напрежение би трябвало да служи екрана , който да привлича електроните от катода но се използва 2-рата управляваща решетка , като електроните преминават през нея и се блъскат в екрана . От тука трябва да се досетиш , че на пълно най-ярък екран ще се получи при подаване на (- ); свързване към масата или към шасито на катода в случея , запушва се при подаване на положително напреже ние и след опре делена стойност на полож. напре жение - примерно +10V катода се запушва и екрана е тъмен .
Така че:
1) Разкачи захранващия кабел към катода и ко свържи към маса - пусни така телевизора за да видиш колко е максималната яркост на кинескопа
2) Потърси схема с даде ни стойности на режимите на транзисторите във видеоусилвателя - провери си всички напрежения във видеоусилвателя дали отговарят по схемата
3) Провери всички напрежения на кинескопа без високото естествено , защото няма как да го измериш с мултицет дали отговарят по схемата. Иначе какво стана с оня Респром , оправи ли го ?
-
Целият цокъл ли да махна от кинескопа?
Респрома е с проблем в захранването.
-
Целият цокъл ли да махна от кинескопа?
Респрома е с проблем в захранването.
Как ще махнеш цокъла - там са всички изводи за електродите , захранващи кинескопа. Отпояваш жичката единсвено на катода , изолираш я , а отпоеното място свързваш към маса.
За импулсното захранване на Респрома - в какво се състои проблема ?
-
Как ще махнеш цокъла - там са всички изводи за електродите , захранващи кинескопа. Отпояваш жичката единсвено на катода , изолираш я , а отпоеното място свързваш към маса.
За импулсното захранване на Респрома - в какво се състои проблема ?
Коя жичка е точно за захранването на катода, ИТ601 ли е?
Ще сменя платката за импулсното от ''Велико Търново 84'' и ще вида какво ще е.
-
Консултирах се с телевизионен техник,който се занимава от много години и ми каза,че 100% това е от кинескопа. Ако някой има такъв и е в добро състояние,на символична цена,нека пише.
Кинескопа е: 50ЛК2Б.
-
Щом си сигурен, че е от кинескопа, може да пробваш да навиеш няколко навивки на мрежовия траф и ги свържеш последователно към отоплението на кинескопа. Има голям ефект, но се съкращава живота му, но той така или иначе си е отишъл. Важно е, ако намериш друг кинескоп да махнеш тези навивки (или само да ги откачиш от веригата), за да не се хаби и "новия".
-
По лесно ще е според мен да потърсиш цял телевизор .Търси и руски Темп 6М мисля че е същия.
-
Темп 6М май беше с 47 см кинескоп, и няма да легне добре в кутията на София 22. За там е подходящ от Мургаш
-
Имам Мизия,но кинескопите не са същите,на Мургаш мисля,че са същите като на софия 22. Както вече е споменал Radko.
-
Също така и от Респром Т5001 и от малкия Царевец ще станат кинескопите
-
Снимай изображението и покажи снимката за да видим дали е от кинескопа . Друго какво можеш да направиш - споменах ти го - разкачи връзката с катода и го дай на маса - виж на екрана осветеността , по бялото ше съдиш колко е заминал кинескопа. Контролната точка я знаеш - ИТ601 , 7 извод мисля че беше
-
Снимай изображението и покажи снимката за да видим дали е от кинескопа . Друго какво можеш да направиш - споменах ти го - разкачи връзката с катода и го дай на маса - виж на екрана осветеността , по бялото ше съдиш колко е заминал кинескопа. Контролната точка я знаеш - ИТ601 , 7 извод мисля че беше
По първи Май като си отида на село,ще пробвам и ще снимам.Също така и от Респром Т5001 и от малкия Царевец ще станат кинескопите
Телевизора е точно Респром Царевец,отзад на капака пише софия 22 и е с шаси на софия 21. Луда работа. :D
-
Какво можеш да направиш в случая освен смяна на кинескопа.
Процедурата е следната.Откача се катода и се дава на маса откача се първа решетка и на нея се подава ускоряващото напрежение от телевизора като процедурата трае от 3 до 5 пъти с времетраене не повече от 5 секунди. По този начин регенерираш катода .
Далече си иначе за целта имам и уред за регенериране .
-
Какво можеш да направиш в случая освен смяна на кинескопа.
Процедурата е следната.Откача се катода и се дава на маса откача се първа решетка и на нея се подава ускоряващото напрежение от телевизора като процедурата трае от 3 до 5 пъти с времетраене не повече от 5 секунди. По този начин регенерираш катода .
Далече си иначе за целта имам и уред за регенериране .
Трябва да направя следното,ако кинескопа е заминал:
1.Откачам захранващия кабел на катода(ИТ601) от цокъла. Изолирам отпоеният кабел,на отпоеното място на цокъла запоявам жица от шасито.
2. Трябва да откача кабела на ускоряващото от втора решетка,да откача кабела на първа решетка и ускоряващото да го дам на първа решетка? Махам ИТ702,изолирам го,слагам ИТ703 на първа решетка за 3-5 секунди след като е подгряло отоплението и извода за захранване на катода на маса? Правилно ли съм разбрал?
П.П: Интересното при този телевизор е,че при този телевизор няма фаза на шасито,независимо как е щепсела.
-
"П.П: Интересното при този телевизор е,че при този телевизор няма фаза на шасито,независимо как е щепсела." - Защото е с мрежов трансформатор.
-
"П.П: Интересното при този телевизор е,че при този телевизор няма фаза на шасито,независимо как е щепсела." - Защото е с мрежов трансформатор.
Имам Мизия,но при него попада фаза на шасито.
-
Мизията е хибриден телевизор - с лампи и транзистори. Анодното напрежение на лампите се взема чрез изправяне на мрежовото напрежение - за това единият край на мрежовото захранване отива директно на шасито (маса).
-
Направих това,което ми каза Bengata,резултата е по-добър от очакваното!