Форум за любителите на Стара електроника
Радиоприемници => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: lager в 20 Февруари, 2020, 20:09:45
-
Днес видях въпросното радио ,но кутията му беше изработена от чам, доста грубо.С помоща на колегата PDM вече имам документация ако се наложи ремонт.Засега обмислям евентуална покупка, но утре още веднаж ще го прегледам. Ако някой го е виждал или може да покаже снимки ще е добре. На обичайните места съм проверил,няма снимки.
-
Това ли е точният модел?
-
Аз имам 205 модел, но е бакелитен - сигурно имаш предвид 155, той е с дървен корпус, мога да питам един американец за инфо. За модел 105 не знам нищо.
-
Има PILOT SG 105.
-
Възможно, но не съм виждал такъв. Предполагам, че е рядка птица.
-
...
-
Thanks.
-
Документът е същия, който вече имам ,нека Фараончето види дали неговия е със същите лампи и пусне снимка на кутията отпред.
-
Аз нямам такъв в радио музея излезе SG 105 за това те попитах да ли е точният модел но и там има само схема.
-
Вече е при мен и имах възможност да го огледам по-подробно. Както писах отвън е пълна самоделка и дано не го е работил най- големия специалист на Великотърновска област,стила ми прилича на неговия.Не съм го мъчил да тръгва-няма щепсел, освен това на табелката му пише работи на 150 волта.В документа е описана възможност за работа в мрежа до 220 волта.Има една неоригинална лампа.За по-нетърпеливи като мен пускам няколко снимки, подробности следват...
-
Според снимките наистина радиото е самоделка
И изправителната лампа май не е оригинална.
Прилича на AZ1.
Успех в оживяването и реставрирането.
-
Драгане,самоделна е кутията,всичко освен червената лампа е оригинално. Самоделен беше твоя двигател.
-
Здравей
Радиото e при теб и го виждаш на живо най-добре.
Просто сe загледах в изправителната лампа, която според схемата трябва да е "80".
Познавам тази лампа,но тя има разни модификации на балона.
Бакелитовият и цокъл на снимката ми се стори от две части /един в други, когато се присажда лампа на оригинален цокъл/ и балона ми заприлича на АZ1.Затова написах предния текст.
-
Драгане,самоделна е кутията,всичко освен червената лампа е оригинално. Самоделен беше твоя двигател.
Радиото има доста преработки и дефакто е само едно шаси. Отзад, точно върху табелката е монтирана някаква букса, вляво има още един съмнителен отвор, врътките са много несиметрично разположени, присаждани лампи. Иначе ламповия състав е характерен за доста български довоенни приемници. Жалко че няма картинка на оригиналния външен вид. Успех среставрацията все пак!
-
По схема има вход за грамофон и изход за слушалки .На шасито няма други отвори, т.е. те са си на место.Включих го и дава признаци на живот,няма да е проблем пускането.Проблем е този с който почнах, но никой до момента не е дал решение-как трябва да изглежда, т.е. в каква кутия да се намести.Аз почти реших този проблем-намерих модел 103, то е катедрално . По схема 103-106 са еднакви, с различни вълнови обхвати.Тъй като нямам намерение да го продавам в Америка мога да му направя кутия като на 103-аз имам 6-ти разряд дърводелец, имам и материал.
-
https://www.radiomuseum.org/r/pilot_103b.html
-
В предишния пост съм сбъркал-не имам, а съм дърводелец 6-ти разряд, като радиомонтйор съм седми.Нямам вече проблеми с това как трябва да изглежда радиото. Смятам че темата е изчерпана. Евентуално след приключване на работата може да пиша какво се е получило.Кутията би трябвало да изглежда така:
https://radioattic.com/itemshow.htm?radio=960037
-
Колегата Lager наистина има способности,машини,материали и оборудване за да направи такава кутия.
Виждал съм лично негови изработки.
Пожелавам му успех.
-
lager, беше поставил в заглавието на темата Pilot S105, а то било Pilot 105L. :) А тук е напълно мистериозния Pilot SG105 със схемата по-горе, с описание от конструктора John Geloso, оня с магнетофоните, които май всички сме искали да имаме едно време.
-
:bravo:
-
Бях поставил PILOT S 105 защото нямаше никакви данни за PILOT 105.Друг момент-в този първи пост аз писах че съм го видял набързо и основното-кутията не е оригинална а правена от некадърен нашенец само да се наместят чарковете някъде и да се наподоби работещо радио.Това е втори случай на подобно издевателство-първия съм описал преди време и става въпрос за ФИЛИПС 510. Той беше работен от човек, известен във Велико Търново като най-великия.Беше си написал името на две-три места ,не съм ги изтривал, оправих циганиите му.Драган го видя след като бях го завършил,пуснал съм тук някъде снимки преди и след ,всеки може да ги види. Поне още двама освен мен знаят името му,няма да го пиша.След като открих и прегледах поне пет американски сайта плюс радиомузея установих както и написах-от 103 до 106 са еднакви по лампов състав, различни по вълнови обхвати.105L е с BROADCAST и HIGH BAND,в килохерци от 150 до 1600. Другите модели имат средни и къси вълни. Последно което установих 105L и 103В са като еднояйчни близнаци-говорители,трафове,скали и елементи под шасито. Може да се види в музея (103В).Моят има сменени три кондензатора и монтаж около EBF2,която работи вместо 75. Подразниха ме писания на колеги за самоделки и че "това дефакто е само едно шаси".На колегата Божков искам да припомня че има апарати за които много колеги хълцат, те нямат даже шаси а само една бакелитена кутия.Много от апаратите които имам са идвали при мен само на една шперплатова основа,поне два -три Телефункена са били само с една страна.За отлепен и липсващ фурнир не ми се споменава даже. Искам да ви припомня кой е направил най-мащабните рестврации на бакелитени кутии-показал съм ги още във вече несъществуващия форум на егоиста.Искам да ви уверя че работата в дърводелницата ми доставя толкова удоволствие, колкото и на бюрото.Между впрочем всички апарати от тези модели които видях са със шасита с оригиналните си покрития, без пребоядисване и без WIMA,аз предпочитам също тази тактика.Без Хомункулуси.
-
...На колегата Божков искам да припомня че има апарати за които много колеги хълцат, те нямат даже шаси а само една бакелитена кутия...
Нещо не можах да схвана за какво става дума?
-
На мен ми се струва, че всички писали под темата са били добронамерени, аз не виждам и следа от кофти отношение или пък съмнение в умения. Впрочем и на мен ми се видя, че жакът 6.3 мм е поставен после, но в схемите май на всички модели, споменати горе, си е фоно вход. Защо е обаче върху табелата... Както и да е, поздрави и успех в реставрацията. Който го е окепазил, поне е запазил копчетата и скалата, иначе - зор голям. :)